samatron Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 her er en sammenligning mellom m3 og m5: http://www.fastestlaps.com/comparisons/ ... 629d1.html ser ut til at m3 er litt rakere på rundetider, men m5 har litt bedre akserasjon. mere m5 info: http://www.fastestlaps.com/car459a8badeaedc.html mere m3 info: http://www.fastestlaps.com/car45a14adc629d1.html
hagenisse Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Kan ikke sammenligne på den måten. Det kan skille år mellom testene, de kan ha helt forskjellige dekk, været kan ha vært helt forskjellig osv. Dette kan utgjøre mye på rundetidene. Likevel trenger man jo ikke se lenger enn hva som faktisk blir brukt på bane for å få en ide om hvilken av bilene som er best på bane. videre er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det er sånn, se på opphengsgeometrien Dette er faktisk ikke så veldig nøye når det kun gjelder rundetider, spesielt ikke når man begynner stive opp bilene. M3 CSL er nok den raskeste bmw-en orginalt, men det interessante er at E36/8 M coupe ikke er langt bak på små baner. M coupe har jo ikke akkurat det mest avanserte opphenget bak..
CrZyWiz Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 enig med at diskusjonen er latterlig men m3 e36 er ingen rå bil...escort cosworth har mange år med rally på ræven og konkurerte mot bla audi i mange år og er en rå bil i mine øyne..grom historie bak seg og respektert...m3 er mere en morro kebab... Her driter du igjen skikkelig på leggen. M3 har en lang racing historie bak seg, bla i DTM der de parkerte Sierra Cosworth på de fleste banene, til tross for endel lavere effekt. Unntaket var vell Hockenheim som favoriserer mye motor grunnet lite nevneverdige svinger. Gjentar meg selv, Sierra\Escort Cosworth T34/T25 er LANGT ifra noen rå bil orginalt, slappe 220hk som knapt drar en E36 328. Og de ruster mer også. Du viser gang på gang at du virkelig ikke har peiling.
hagenisse Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Det finnes jo ingen overtrimma M3 som ligger bredt rundt en bane, så det er nok bare å konkludere med at Escort Cosworth er den ultimate bilen. Youtube har talt.
Gjest Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 hagenisse, opphengsgeometrien har ikke så mye å si når man begynner å stive bilene? er du morsom? og slutt å dra inn den m coupen hele tiden, det er en helt annen bil og en helt annen diskusjon.
hagenisse Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Morsom? Tror ikke det? Ler du? Du får utdype påstanden din om opphengsgeometrien da..
gatebil76 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 bare å trimme en m3 til 800hk og se om den holder følge...tror ikke det fordi en escort cosworth er i overklasse gr mange ting...en 325 kan også ligge bredt..men på barnehage stadiet.. sier at m3 er en morro bil...men ikke kom her og si det er en rå bil..
Gjest Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 jeg kan legge inn et 4 siders skriv om grunnleggende opphengsgeometri... nei.. enten vet du hva jeg prater om, eller så gjør du ikke.. kan ta en enkel sammeligning.. forstilling : e36 (og e30 og e46) har en enkel bærearm, 90 grader ish, dvs at bevegelse i lengde retning blir indirekte hindret ved bakre foring. på femmeren (samme hvilken egentlig) har man casterstager som på en mye mer effektiv måte tar opp disse bevegelsense (bare å se på vektorene). du får noe som ligner på en a-arm for å gjøre det hele litt mer normalt. dette gjør at du får mindre flexing i lengderetning, bilen blir altså mer forutsigbar og stabil, spesielt ved bytte fra ene til andre siden (sjikane). for å underbygge dette kan du se hvilke forstilling som benyttes på dtm utgaven av e30, og div andre serier med de andre bilene hvor dette er tillat..
hagenisse Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Ja, at 5-serien har et mer avansert hjuloppheng er greit, men hva så? Det i seg selv gir ingen kjapp bil. Mercedes S-klasse har f.eks avansert hjuloppheng, fancy dempere osv, men er vel ingen som tror den hevder seg på bane for det.. En skikkelig go-cart derimot vil jo kjøre fra hva som helst av biler og hvordan er hjulopphenget på de? De er kjappe pga de ikke veier noe. tror ikke det fordi en escort cosworth er i overklasse gr mange ting.. Hvilke ting er det?
samatron Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Kan ikke sammenligne på den måten. Det kan skille år mellom testene, de kan ha helt forskjellige dekk, været kan ha vært helt forskjellig osv. Dette kan utgjøre mye på rundetidene. hvis du leser litt på sidene så ser du at det er offisielle rundetider for den bestemte banen. det vil si at bilen skal være "direkte fra forhandler" med orginale dekk. alle bilfabrikantene viser muskler ved å sett rundetider på nurburgring, men du sier at DE ikke kan sammenligne på den måten fordi det er flere år fra AMS kjøre m3csl og til de kjøre R8v10 i høst? en liten variabel vil det jo alltid være, men nå er det slik at standard biler blir samenlinet til forhold til hva de presterer orginalt på en gitt rundetid, og de er klar over at det kan være forsjellige temperarturer, veidekke, luftfuktighet, lufttrykk osv osv osv fra gang til gang. MEN DU KAN IKKE SI AT DET IKKE KAN SAMMENLIGNES PÅ DEN MÅTEN
gatebil76 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 He he vi gir oss nå.....mange små irriterte folk her nå uansett er bare en bil både m3 m5 og cosworth 332 en min ble forresten solgt i går natt....blir nok innkjøp av ny escort cosworth...
quattrofrank Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Ville nok ha valgt e39 m5, men skjønner ikke hvorfor du står mellom e36 og e39 og ikke heller e46 og e39? Er vel mere naturlig å sammenligne disse både mtp pris, men også årsmodell og prestasjoner. For ikke å snakke om ting som bruksutgifter og forsikring. Får å hive litt bensin på bålet så må jeg nesten si at jeg ikke skjønner hvorfor noen vurderer e36 i det hele tatt. I mine øyne er denne modellen en totalt fiasko mvh Frank
Gjest Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 vi gir oss? er kun du som diskuterer noe så langt fra topic.. hagenisse, jeg har aldri sagt at et fancy hjuloppheng gir en rask bil, jeg sier at visse typer er bedre til rundetider enn andre, bla 5 erens forstilling vs 3erens. slutt å vri på det jeg sier for å ha rett om et emne du åpenbart ikke kan så sinnsykt mye om. og vi diskuterer fremdeles ikke en go kart.. som igjen har en helt annen oppbygning md bla justerbar rammestivhet.. ja 5eren er tyngre, og som alle vet er vekt nøkkelen til rundetider.. men vekt er ikke alt, og som sagt tar 5eren inn mye både på effekt og opphengsgeometri. større hjul originalt osv. vi snakker ikke om 3erens totale potensiale vs 5erens, men bilene i sin origianle stand, eller som han sa, med like fjærer og dempere.
R Andersen Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 hakke kjanse mot en m3 En orginal M3 må jo være veldig bra kontra Coswort iom. at du må ta en fabrikksbygd rallybil med over 800 hk å sammenligne med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå