Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis termostaten er åpen skulle jo ikke motor bli så varm! Da vil den vel kjøle hele tiden? Slik var det hvertfall på min e36. Er nok som folk sier. Luft i systemet, og/eller for lite væske. Jeg luftet min når motoren sto og gikk, flere ganger til det kom væske ut. Nå blir bilen god og varm både i motor og inni coupéen.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er da ikke sikkert det er vannpumpen vis det ikke kommer varm luft under 1500 rpm. Jeg har helt ny vannpumpe men fremdeles litt av det problemet. Blir ikke skikkelig god varme uten at jeg er over 1500. men det er nok vannventilene tipper jeg.. ;)

jeg vil tippe at det er for lite kjølevæske/luft eller termostat. Kan også være værre ting som sprekk i topp osv, men tviler. Bytt alt du kan når du først er i gang. Tar ikke lange tiden å bytte vannpumpe, termostat (bytt termostathus også vis det lekker litt) og kjølevæske. better safe then sorry

Skrevet

skulle tatt av viskosen først :P hehe. Festet med 30mm mutter med linksgjenger. (altså motsatt vei av vanlige gjenger. sitter noe jævlig som oftest :P )

Skrevet

Gratulerer med oppklarrng av mysteriet :wink:

Nye vannpumper til BMW blir enten laget med stålblader eller en forbedret type plast avhenhig av produsent.

Du får uansett ikke samme bakelitt-dritten som sto i :wink:

Skrevet

Jeg vil iallefall si at metall er bedre enn plast :D Min hadde totalt gåen skovvel og byttet til metall og ble iallefall kjempebra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...