ntncrazy Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 hei. har fått meg en motor som jeg har hørt mye bra om men kan ikke se hilken model jeg har. noen som har tips hva som kan skille disse maskinene. for som sikert mange vet er dette dobbel vanos. m54 2.8i eller m52tu 2.8i planen er å sette denne i en e34ia 2.0 å bruke et m50 eller m52 innsug. har hørt at da kommer den opp på ca 200gamp. pluss turbo seff. så mitt spørsmål hva må gjøres for at denne skal bli kompatibel i min gammle sliter?
Lars89 Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 Hvor kommer motoren fra? 2,8 er M52TU, M54 kom kun i 2.2, 2.5 og 3.0. Hvis du skal bytte innsug skal du bruke fra M54B30. Du må i tillegg ha adapter som du får fra bl.a www.turnermotorsport.com
ntncrazy Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 kom fra en e39 2002 mod. vis dette hjelper noe. han sa at dette skulle være en 2.8i. men finner ikke noe form for merking som sier meg noe
Lars89 Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Hvis den kommer fra en 02 er det en M54-motor. Se om det er gasswire på spjeldet. M52 har wire mens M54 har elektrisk spjeld
CrZyWiz Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 kom fra en e39 2002 mod. vis dette hjelper noe. han sa at dette skulle være en 2.8i. men finner ikke noe form for merking som sier meg noe Kommer det fra en 2002mod er det enten en 2.2, 2.5 eller 3.0. 2,8 liter fantes ikke da. Og uansett så skal du da ikke bruke innsug fra M50\M52 siden det passer ikke, og har ingenting for seg.
Lars89 Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Hvis motoren kommer fra en 2002 mod har det ingenting for seg, men hvis det er en M52B28 fra E39 528i skal man bruke innsug fra M50B25 for å få mer effekt
CrZyWiz Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Ikke visst 528n er en 99\00 mod, fordi da har den M52TU motoren, og da funker ikke M50B25 innsug....
ntncrazy Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 takker for svar. arti med folk som har clue på slike ting.... så enda et spørsmål. har lednings net til begge maskinene. va er anbefalt? tenker på moe sånn som start spere å greier? nøkel er jo seff borte! på 2.8`n å vis bruk av orginalt nett m50b20 hva da med vanos?
ntncrazy Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 maskinen har wire feste men intet sjer når jeg vrir på den. er dette da en eletrisk eller??
Robbi3 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Ta bilde av motoren så finner vi det ut med en gang.
-Vegard- Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 m52b28 har enkel vanos og der skal man bruke m50 525 innsug for å oppnå høyere effekt. har man derimot en m52b28tû med dobbelvanos må man bruke e46 m54 330 innsug
ntncrazy Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 det er en m52b28tu...... snakket med han som hadde e39`n... var ikke bygget i 2002 den ble bygget i 1999..... så nå løsner det seg. men anda et problem er jo start sperra. kan man finne hjerne som ikke har start sperre eller koble denne bort??
-Vegard- Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 eirik viste her på forumet skaffer hjerner som både er chippet og tilpasset for stort innsug på b28 og hjerner hvor startsperren bare er fjernet. Eller så kan man jo være smart å koble opp ews`n
LianLi Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Det kan være litt ustabilt EWSII systemet når man kobler opp. Har gjort dette selv og det sluttet og fungere etter et halvt års tid. Fikk skaffet meg hjerne med EWSII delete og optimalisering fra Viste og har ikke hatt problemer siden da Utrolig digg å starte m52b28 motoren som en m50 motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå