Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har fått meg en motor som jeg har hørt mye bra om men kan ikke se hilken model jeg har. noen som har tips hva som kan skille disse maskinene. for som sikert mange vet er dette dobbel vanos. m54 2.8i eller m52tu 2.8i

planen er å sette denne i en e34ia 2.0

å bruke et m50 eller m52 innsug. har hørt at da kommer den opp på ca 200gamp.

pluss turbo seff.

så mitt spørsmål hva må gjøres for at denne skal bli kompatibel i min gammle sliter?

Skrevet

Hvis den kommer fra en 02 er det en M54-motor. Se om det er gasswire på spjeldet.

M52 har wire mens M54 har elektrisk spjeld :wink:

Skrevet
kom fra en e39 2002 mod. vis dette hjelper noe. han sa at dette skulle være en 2.8i. men finner ikke noe form for merking som sier meg noe

Kommer det fra en 2002mod er det enten en 2.2, 2.5 eller 3.0.

2,8 liter fantes ikke da.

Og uansett så skal du da ikke bruke innsug fra M50\M52 siden det passer ikke, og har ingenting for seg.

Skrevet

Hvis motoren kommer fra en 2002 mod har det ingenting for seg, men hvis det er en M52B28 fra E39 528i skal man bruke innsug fra M50B25 for å få mer effekt :wink:

Skrevet

takker for svar. arti med folk som har clue på slike ting....

så enda et spørsmål. har lednings net til begge maskinene. va er anbefalt? tenker på moe sånn som start spere å greier? nøkel er jo seff borte! på 2.8`n

å vis bruk av orginalt nett m50b20 hva da med vanos?

Skrevet

m52b28 har enkel vanos og der skal man bruke m50 525 innsug for å oppnå høyere effekt.

har man derimot en m52b28tû med dobbelvanos må man bruke e46 m54 330 innsug

Skrevet

det er en m52b28tu...... snakket med han som hadde e39`n... var ikke bygget i 2002 den ble bygget i 1999..... så nå løsner det seg. men anda et problem er jo start sperra. kan man finne hjerne som ikke har start sperre eller koble denne bort??

Skrevet

eirik viste her på forumet skaffer hjerner som både er chippet og tilpasset for stort innsug på b28 og hjerner hvor startsperren bare er fjernet. Eller så kan man jo være smart å koble opp ews`n

Skrevet

Det kan være litt ustabilt EWSII systemet når man kobler opp. Har gjort dette selv og det sluttet og fungere etter et halvt års tid. Fikk skaffet meg hjerne med EWSII delete og optimalisering fra Viste og har ikke hatt problemer siden da :)

Utrolig digg å starte m52b28 motoren som en m50 motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...