Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Vannpumpa gikk heden i helga og motoren ble i overkant varm pga dette!

Har en liten mistanke om at toppakninga kan være røket, men er ikke helt sikker enda.

Noen som har byttet denne selv? Tenkte muligens å gjøre dette selv, da jeg har byttet på en del simplere motorer før. Så jeg har en del kunnskap.

Vil dere anbefale meg dette for en E39 motor?

Hva må man regne med å betale for dette på verksted?

Takk for svar:-)

Skrevet

Var den typiske gul/hvite fargen i topplokket etter byttet av vannpumpa og frostvæske. Har tørket av og kjørt en god del siden, uten den skumle fargen har kommet tilbake.

Men jeg har en dårlig følelse....

Det er en 523i bensin

Skrevet

Dette er typisk nå på vinteren og skyldes kondens gjerne i kombinasjon med mye småkjøring. Har du stabil temp, ikke røyk, olje i kjølevæske osv ville jeg ikke byttet uten videre.

Kokte med min pga termostathavari, men har fungert fint i et halvt år nå etter bytte av termostat og vannpumpe :wink:

Skrevet

Har nesten bare småkjøring. Temperaturen er helt stabil. Skal sjekke kjølevæska etterhvert. Ingen unormal røyk har jeg registrert.

Får krysse fingrene for at pakninga holder:-)

Skrevet

Den majonesen under oljelokket kan jeg bekrefte at kommer ved mye småkjøring!! ;-)

Hadde det på 97-523 jeg hadde. Ble borte etter en tur til sverige på ca. 20 mil tur/retur

Skrevet

kokte min ett år etter at jeg kjøpte den pga. en veskstedtabbe, var også redd for at den skulle røket men nå er det gått 3år og 60000km siden men funker fint enda :) har "majones" i oljelåkket jeg å pga. småkjøring, men kan forverres av tett veivhusventil har jeg lest så jeg har bestilt ny ventil, men majonesen forsvinner etter en ti mils tur så er nok bare kondens.. har forøvrig aldrig sett den der på sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...