henmad Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Hei. Jeg er ny som BMW eier, og jeg er ny på forumet. Bilen jeg har kjøpt meg er en 2010 335i coupe i Vermilionrød metallic , denne har N54 biturbo motoren. Bilen kommer rundt 12-14 Mai. Det jeg lurer på er hvor man burde gå, for å omprogrammere hjernen til BMWen i Norge. Hamann, AC Schnitzer, HARTGE osv har et program som gjør at bilen går fra standard 400Nm og 300hk Til 540Nm og 350-360Hk. Har ikke lyst til å reise til Tyskland, men jeg vet ikke hvem som tuner BMW i Norge. Håper noen her inne kan komme med noen gode råd, om BMW tunere i Norge. Mvh Henrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 ESS tuning Ser de sier de kan ta ut 100whp med den grommeste software-oppgraderingen. Krever ny ic, oljekjøler, downpipe Velkommen til forumet, og gratulerer med grom bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Gratulerer med ny bil. Vil også som ehrnst sier her tatt turen til ESS. Lykke til med bilen og legg gjerne ut bilder av vogna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Hartge er jo Strandveien Auto i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henmad Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 Hei. Takk for info og gratulasjoner. Noen som har erfaring fra ESS ? Ser dem har flere kit til bilen, kommer nok til å gå for et kit hvor jeg ikke må bytte ut deler. N54 Stage 1 ECU Performance Software, eller N54 Stage 2 ECU Performance Software ser interessant ut. Jeg er mest ute etter å få Nm, da hk bare er toppfart, og hvor trenger vi det i Norge. Bilder kommer, når bilen kommer til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 ESS er vel respektert og er store i USA Mange på forumet som har vært der også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henmad Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 Kommer til å ta kontakt med Ess, når bilen begynner å nærme seg Norges kyst. Liker dette forumet allerede, Takk for info så langt. Selv om vi har en mulig Tuner, så det er bare å komme med flere forslag på hvem som kan omprogrammere hjernen til en 335i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Jeg har brukt ESS mange ganger. Alltid vært veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Gratulere med grom bil. Hørt my godt om ESS. Finnes mye i usa til disse bilene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Velkommen til forumet og grattis med en kjempe bil. Ring ESS på 41558555, da kommer til Hans Petter. En kjempe hyggelig og behjelplig kar. Kjekt også at det ikke er så langt til dem fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Ville ha tatt med bilen til ESS ja om jeg har vært deg Jeg er mest ute etter å få Nm, da hk bare er toppfart, og hvor trenger vi det i Norge. Øker man Nm så øker man HK. Ikke nødvendigvis toppeffekt men likevel blir det feil å si. Det er akkurat det samme men i en annen form. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 hk er et produkt av nm og turtall.. ferdig med den.. er ikke akkurat det samme.. den ene er kraft, den andre er arbeid. ess er jo vel respektert.. hartge selges origianalt av flere bmw forhandlere.. jeg ville dog vurdert å sett på bmw sine "performance" produkter.. tar vel ikke ut mer enn 15 hk, men du får ny original større ic og olje kjøler.. osv osv.. ser også for meg at en original perforamce oppgradering holder seg bedre i pris, og ikke noe problem med garanti.. trimmer du bilen din hos ess mister du denne.. så, sjekk BMW Performance produktene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... l?cat=1008 som du ser, ca 20 hk opp, fra 400 til 450nm... var ikke nye oljekjøler, men ny ic og vifte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Jo sant det men man kan ikke ønske det ene foran det andre, øker man NM øker man også HK. Men nok OT i fare for at dette blir en ny nm vs hk tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henmad Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2010 Jeg har trimmet Impreza`er og en god del Porsch`er, så jeg vet at det ene følger det andre når det kommer til Nm og Hk. Var kansje litt feil skrevet av meg, men nok prat om NM vs HK. Hvordan er BMW når det kommer til dimensjonering? er dem sterke, eller må man bytte ut deler fordi de er underdimensjonert? Tåler eks Clutchen en økning av effekten på rundt 130Nm og 50-70 hk, eller må/ burde jeg bytte den ut. Hvordan er det med de andre drivleddene? Hvem er store på Carbon deler, til BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå