Gå til innhold

Tuning av BMW i Norge?

henmad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny som BMW eier, og jeg er ny på forumet.

Bilen jeg har kjøpt meg er en 2010 335i coupe i Vermilionrød metallic , denne har N54 biturbo motoren.

Bilen kommer rundt 12-14 Mai.

Det jeg lurer på er hvor man burde gå, for å omprogrammere hjernen til BMWen i Norge.

Hamann, AC Schnitzer, HARTGE osv har et program som gjør at bilen går fra standard 400Nm og 300hk

Til 540Nm og 350-360Hk.

Har ikke lyst til å reise til Tyskland, men jeg vet ikke hvem som tuner BMW i Norge.

Håper noen her inne kan komme med noen gode råd, om BMW tunere i Norge.

Mvh

Henrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for info og gratulasjoner.

Noen som har erfaring fra ESS ?

Ser dem har flere kit til bilen, kommer nok til å gå for et kit hvor jeg ikke må bytte ut deler.

N54 Stage 1 ECU Performance Software, eller N54 Stage 2 ECU Performance Software ser interessant ut.

Jeg er mest ute etter å få Nm, da hk bare er toppfart, og hvor trenger vi det i Norge.

Bilder kommer, når bilen kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta kontakt med Ess, når bilen begynner å nærme seg Norges kyst. :twisted:

Liker dette forumet allerede, Takk for info så langt. :applause:

Selv om vi har en mulig Tuner, så det er bare å komme med flere forslag på hvem som kan omprogrammere hjernen til en 335i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha tatt med bilen til ESS ja om jeg har vært deg :)

Jeg er mest ute etter å få Nm, da hk bare er toppfart, og hvor trenger vi det i Norge.

Øker man Nm så øker man HK. Ikke nødvendigvis toppeffekt men likevel blir det feil å si. Det er akkurat det samme men i en annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hk er et produkt av nm og turtall.. ferdig med den.. er ikke akkurat det samme.. den ene er kraft, den andre er arbeid.

ess er jo vel respektert.. hartge selges origianalt av flere bmw forhandlere..

jeg ville dog vurdert å sett på bmw sine "performance" produkter.. tar vel ikke ut mer enn 15 hk, men du får ny original større ic og olje kjøler.. osv osv.. ser også for meg at en original perforamce oppgradering holder seg bedre i pris, og ikke noe problem med garanti.. trimmer du bilen din hos ess mister du denne..

så, sjekk BMW Performance produktene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trimmet Impreza`er og en god del Porsch`er, så jeg vet at det ene følger det andre når det kommer til Nm og Hk.

Var kansje litt feil skrevet av meg, men nok prat om NM vs HK. [-o<

Hvordan er BMW når det kommer til dimensjonering? er dem sterke, eller må man bytte ut deler fordi de er underdimensjonert?

Tåler eks Clutchen en økning av effekten på rundt 130Nm og 50-70 hk, eller må/ burde jeg bytte den ut.

Hvordan er det med de andre drivleddene?

Hvem er store på Carbon deler, til BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...