Tore_S Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 det finnes tuning firmaer som øker effekten under det turtall max hk er tatt ut som i ditt tilfelle er 306hk v/5800 rpm. det vil like vel bli en liten økning på max effekt (ca 10%) noe som er innenfor det som bilen er typegodkjent for, og det er jo helst på lavere turtall men ønsker økt effekt for man kjører jo sjelden opp mot max turtall!! det som er genialt med dette er at det ikke utløser noe tillegsavgift på økt hk selv om du får en mye høyere dreiemoments kurve over hele turtalls registret... har selv snakka med noen på chiptuning.com om chip til bilen jeg har bestilt meg (525da 2011mod F-10) og da øker de dreiemomentet fra 450nm til 550nm og hk fra 204 til 218, det fungerer slik at de optimaliserer motoren fra 1200 rpm til 3300 rpm (min bil har max hk på 4000 rpm) og da blir det en liten økning i max hk men det er under grensen som utløser tillegsavgift... og det er jo jævli dyrt å bli tatt med for høy motor effekt, sist jeg sjekket så var det ca 1000 spenn pr hk i bot + tilleggs avgiften som her er ca 1660,- for hver økt kw noe som blir veldig mye penger!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Mye info/erfaringer her http://www.e90post.com/forums/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sydenfareren Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 gratulerer med ny grom bil, hadde vert interesant å høre hvordan det gikk med tuning av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheamus Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 Neinei, http://www.ssperformance.no/ er flink med BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå