flonoen Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Lykke til med å lage interiørbelysningen!: ) Hehe, det dropper jeg lett, men funderte på å lage fjernlys og nærlys nå, skulle jo ikke være noe problem. Forøvrig, selve kretsdesign av alt lyset er ikke noe særlig problem, og det finnes sikkert nok folk her inne (inkludert meg) som kan hjelpe med det om det er ønskelig, problemet er vel å få på plass alt sammen, batteri, dioder (spesielt til interiør og kupé-lys), for at det ikke skal bli for lett å se ledninger og komponenter.
Termy Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Jeg venter på pris, så jeg gir beskjed når jeg får vite det. Det er jo mulig vi kan ta en gruppebestilling, om mange er interessert, slik at vi kanskje får det litt billigere!
flonoen Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Kjapt sammensatt oppsett for fram og baklys, med to forskjellige styrker framme, nær og fjern. Om det ønskes 3 forskjellige styrker (parklys) er ikke det noe problem, krever bare en ekstra bryter og en ekstra motstand. Klarte bare rote fram en rød diode for baklys, men blir mye det samme med to stk, blir halve strømmen, men kompenser med å halvere motstanden så er du der. Koster vel ca en hundrings å mekke det der om du kjøper leds og slikt på clasern, som ikke er spesielt billig. Men frakta spiser vel opp innsparingen ved å kjøpe så lite på nettet uansett. Vil man lage blinklys trenger man en 555timer, men det koster tett på ingenting, og enkle bruksanvisninger/kalkulatorer for størrelse på motstander og kondensatorer finner du på nettet. Legg til en 50lapp til, så har man full pakke, bare å få plass til styret. Lage kupélys og slikt er heller ikke noe problem, problemet er som sagt å få plass til det, og få gjemt ledninger og rask. Bare å spørre om noen vil ha kretsutlegg, eventuelt med parklys og slikt i tillegg, så kan jeg alltids fikse noe.
dutten Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 er med på et kjøp jeg termy vis du får til det
Termy Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 er med på et kjøp jeg termy vis du får til det Notert! ; )
Halvor89 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Tøffeste modellbilen jeg har sett. Den der er nok IKKE billig!
Reset Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 ble ikke så imponert i starten, men når jeg såg den hadde lys inni og i dashbord osv ble jeg litt imponert ja Hadde vært kult med en slik
aloebiz.net Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Fyfaen! Sykt imponerende! Se også på mercedes 190'n han har laget. Ser helt ekte ut Ble imponert over nærlysa på den. Lysbildet er jo helt 100% naturlig i lykta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå