Gå til innhold

Valg av senkesett til E36 coupe 6 syl.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg skal ha på 18" til våren, trenger jeg også senk for at det ikke skal se latterlig ut. Jeg er ikke ute etter noe blodsenk, så jeg ser for meg 40 foran og 15-20 bak hadde sett bra ut. 60/40 blir for lavt da bilen brukes hele året av både meg og min samboer. Vil ikke utsette bilen for ting som brøytebilene skal ta seg av. ;)

Så spørsmålet blir.

Hvilket merke burde jeg velge? Pris er en viktig faktor her, og det er ikke noen banebil. Komfort settes i fokus, men stivere i sving osv er ikke meg imot.

Hvordan er det med de justerbare senkesettene som blir solgt meget rimelig? TA-technic og supersport settene? Eller hva de het..

Kjør diskusjon og hold dere til topic om mine krav ;) Ikke miste all komfort, og lav pris kontra kvalitet.

Skrevet

Jeg brukte H&R senkefjærer sammens med Bilstein sprint dempere på min E36 325i Coupe, og det var perfekt etter mitt skjønn. Veldig komfortabelt, men samtidig stivt og stramt på svingete veg.

Autotrio kjøpte jeg dette hos. Tror også Koed kan skaffe det.

Skrevet

bilstein og h&r har jeg hørt om, men de selger jo mye rart ;)

Hvilken høyde mener dere ser absolutt best ut, og det skal være kjørbart?

Ingen her som har prøvd TA-technix og supersprint settene som selges av Håkon eller hva han heter?

Da kunne jeg jo regulert høyden perfekt, og fått det slik jeg ville.

Skrevet

Har testa JOM settet du tenker på.

Noe stivere enn org men det har lett for og rulle og skulle kansje har vært litt stivere bak.

Men helt ok til prisen. :)

Har også prøvd FK Køningsport, Ta technix, Koni, jamex, Bilstein, AP. mulig flere også.

Skrevet
Hva synes du om TA Tenchnix da? Fin pris på det også.. hva mener du med at JOM setter ruller?

Det jeg mener om at den ruller er det den kan begynne og hompe ujevnt fram og bak.

Kan sammenlignes litt med kappa fjører.

Settene som koster litt mer holder tilbake mer på rebound så den får mer hold og kontroll på bilen

Har nylig montert et TA technix coilover med harhetsjustering på cabben.

Der har du en god mulighet til og få justert det som du vil ha bilen,

og du kan ha det så stivt at du får nyresvikt. :) men kan også justeres så du har en go komf messig tur med bilen. trur det koster 5500kr

Skrevet

Får jo det settet uten hardhetsjustering også.. til lavere pris :) Du vet ikke hvordan hardheten er det settet?

Skrevet

Vet ikke hvordan det settet som er uten harhetsjustering er nei. Men Vil tru det ligger i samme bane som JOM.

Det finnes flust i coilover til rundt 3-4000kr. men det er stort sett akkurat det samme hvilket et en kjøper da.

kommer ant på hva du er ut etter..?

Jeg ville ha gått for noe med harhets justering.

Parts & retards har mange gode sett.

Skrevet

Du får prøve JOM du da Håvard, så får vi se hvordan det oppfører seg ;)

Jeg vurderer enten JOM eller TA Technix..

Skrevet
JOM er mye for penga. :)

Er ikke dette samme greiene som K-sport og D2?

Ellers så ville jeg absolutt vurdert 60mm foran, om du f.eks kjøper bilstein b10 sett med dempere og fjærer(60/40) så blir det ikke for lavt i mine øyne..Helt perfekt med tanke på utseende og framkommelighet/kjøreegenskaper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...