håk Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Leter etter en slik da jeg har lyst til å prøve meg på å sote rutene... Lurer mest på bakruta egentlig, og om det er mulig å få det "perfekt" altså uten bobler, riper o.l. Har forresten en E39... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 om du kjøper soting på biltema så følger det med illustrering på hvordan det gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 og bruk varmluftblåser når du skal sote bakruta så du får forma filmen etter bakruta. Kjøp deg skarp tapetkniv som du kneker av blader av etter hver film du skjærer av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 vist du kjøper en litt dyrere film med riis eller hurtigruta foreksempel blir resultatet mye bedre. de tåler litt mer og blir ikke så stripete. skru ut rutene og vask de skikkelig rene. du bør stå en plass der det tørt og ikke støvete i lufta. ikke stå ute. skjer filmen slik at den er noen centimeter større en ruta i alle kanter. IKKE del filen. bruk varmluftpistol og varm filmen mot ruta. da former den seg etter ruta og du vil slippe vanskelige bobler senere. ta av filmen spray ruta med salovann. del filem mens du sprayer filem med salovann slik den ikke kleber i seg selv. legg filmen RIKTIG vei på ruta og jobb ut vannet og luften med "slikkepotten". Når allt vannet og lufta er ute grvskjærer du av restene runt ruta. puss tilslutt av med en fin fil FRA filmen ikke mot, da vil filme løsne. la ruten tørke over natta helst før du monterer de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 vist du kjøper en litt dyrere film med riis eller hurtigruta foreksempel blir resultatet mye bedre. de tåler litt mer og blir ikke så stripete. skru ut rutene og vask de skikkelig rene. du bør stå en plass der det tørt og ikke støvete i lufta. ikke stå ute. skjer filmen slik at den er noen centimeter større en ruta i alle kanter. IKKE del filen. bruk varmluftpistol og varm filmen mot ruta. da former den seg etter ruta og du vil slippe vanskelige bobler senere. ta av filmen spray ruta med salovann. del filem mens du sprayer filem med salovann slik den ikke kleber i seg selv. legg filmen RIKTIG vei på ruta og jobb ut vannet og luften med "slikkepotten". Når allt vannet og lufta er ute grvskjærer du av restene runt ruta. puss tilslutt av med en fin fil FRA filmen ikke mot, da vil filme løsne. la ruten tørke over natta helst før du monterer de. bra guide! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 vil også annbefale zalo vann på andre siden av filmen før du begynner å bruke "slikkepotten" det gir litt smøring og det blir lettere og dra den bortover filmen. og du unngår striper på filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 vil også annbefale zalo vann på andre siden av filmen før du begynner å bruke "slikkepotten" det gir litt smøring og det blir lettere og dra den bortover filmen. og du unngår striper på filmen. Dette du gjorde på 7'ern din? Resultatet du fikk er ganske bra da sjøbuse.. Er det Biltema film eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 gjort det selv på 7er`n min ja. biltema film. meget fornøyd med mitt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Tok du ut rutene når du gjorde dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 nei. fjernet ingen ting fra bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 ligger en del ute på youtube da, er bare å sjekke ut selv. Sånn som jeg har sjønt det så skal du bruke kvalitetsfilm ellers så er det lettere å drite seg ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 jeg har tatt bilen min 2 ganger og en E46 cupe med biltema film. grunnen til at jeg tok min bil 2 ganger var feil farge på film første gang. når det blir mild vær så skal jeg ta en audi a4 stasjonsvogn med biltema film. er så jævlig kaldt i verkstedet når det er - grader. så vannet bare fryser men siden de med a4en vil ha meg til å gjøre det så må de være mer enn fornøyde med resultatet de så av min bil med biltema filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Også ganske fornøyt med Biltema sotinga. Med unntak av at hastverk er lastverk... hehe Lukka opp vinduet en ukes tid etter sotinga ble lagt på, og da skrella dritten av i bunn... hehe Men det var jo vår skyld, ikke filmen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 jeg har tatt bilen min 2 ganger og en E46 cupe med biltema film. grunnen til at jeg tok min bil 2 ganger var feil farge på film første gang.når det blir mild vær så skal jeg ta en audi a4 stasjonsvogn med biltema film. er så jævlig kaldt i verkstedet når det er - grader. så vannet bare fryser men siden de med a4en vil ha meg til å gjøre det så må de være mer enn fornøyde med resultatet de så av min bil med biltema filmen. Høres ut som om at du har bra erfaring me biltema filmen. JEg har prøvd å sote med bilxtra film før, den var drit dårlig i hvertfall. Men uansett, hvis man skal ha "skikkeli" film, så er det ikke dyrt det heller. 100kr metern for den som er litt kraftigere mot riper og sånt. de har jo foresten ferdig kutta film for alle biler på http://www.solfilm.net/. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Også ganske fornøyt med Biltema sotinga. Med unntak av at hastverk er lastverk... hehe Lukka opp vinduet en ukes tid etter sotinga ble lagt på, og da skrella dritten av i bunn... hehe Men det var jo vår skyld, ikke filmen sin... også går d jævla vinduet ditt opp og ned hver gang døra åpnes. man skal jo vente en uke eller 2 før vinduet brukes. bare for å være sikker på at det har festet seg skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå