everoy Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Har en 2003 mod E39, 520D. Den fusker når man kjører med lavt gasspådrag, og turtall fra ca. 1500 - 2000 rpm. Ser at det er andre som har hatt samme problemet, og blitt kvitt det med å koble ut egr-ventilen. Siden jeg er født med 10 tommeltotter, vet jeg ikke hvordan man kobler ut denne ventilen. Er det noen som har en lettfattelig beskrivelse av hvordan man gjør det? Takk o takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Det jeg ville gjort er å kjøpe en sånn: http://cgi.ebay.com/BMW-EGR-AGR-Diesel- ... 35a77caf8b Har en sånn selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2010 Det ser også ut som om jeg skulle klare dette selv, takk skal du ha guardion. BTW, det fungerer bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Du kan spare dine penger og heller koble av den lille vakum slangen som går inn på EGR ventilen på høyre side, når du står framfor bilen. Eller du kan blende igjen den lille vakumslangen fra vakumklokka, som går inn på den liten vakumfordeler/styrer som ligger bakom/under oljefilter og mellom plusspolen i motorrommet. Fungerer helt utmerket og bilen går bedre på alle turtall. Den vil også slutte å ryke nesten helt ved gass pådrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Ja, det funker veldig bra. Drar jevnt og fint mellom 1200-1500rpm, der den org. ventilen slår inn/ut og forårsaker ujevnt drag. Ikke så bra på sleipt føre det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2010 Takk for hjelpen. Prøver dette i kveld. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Eg har kopla ut egr ventilen ved å blende den slangen. Men etter det so har det begynt å komme en merkelig lyd/during frå den vakumklokka kvar gang eg skrur av motoren. Er det ufarlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Vet ikke, men jeg opplevde samme problemet med min bil. Så jeg blendet av den lille vakumklokka som ligger mellom plusspolen og oljefilteret, litt nedi der. Satser på at ikke den store vakumklokka går i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Vet ikke, men jeg opplevde samme problemet med min bil.Så jeg blendet av den lille vakumklokka som ligger mellom plusspolen og oljefilteret, litt nedi der. Satser på at ikke den store vakumklokka går i stykker. Hmm. Forsvant lyden når du blendet av den lille vakumklokka? Er litt bekymret over den lyden, men veit det er mange som har koplet ut egr ved å blende slangen. So det skulle egenlig gå fint. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2010 Koblet ut den lille vakumslangen, og bilen ble som ny igjen. Hører ikke noen lyder fra vakumklokka, men skal følge med på dette fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Må huske å blende den lille vakuumslangen når du drar den av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Ja, den bittelille vakumklokka mi begynte å lage lyd etter kanskje 6 mnd eller litt mer. Da blendet jeg av den igjen, så ble det stille. Håper ikke det tar knekken på den store igjen da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2010 Da gjør jeg det i morgen. Takk så mye for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
everoy Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2010 Bør man blende av begge to samtidig, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Begge 2 hva? Du trenger bare å blende av en slange, enten den direkte på EGR eller den på den lille vakumklokka som er mellom batteri polen og oljefilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå