Gå til innhold

Hvordan koble ut EGR?

everoy
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2003 mod E39, 520D. Den fusker når man kjører med lavt gasspådrag, og turtall fra ca. 1500 - 2000 rpm. Ser at det er andre som har hatt samme problemet, og blitt kvitt det med å koble ut egr-ventilen. Siden jeg er født med 10 tommeltotter, vet jeg ikke hvordan man kobler ut denne ventilen. Er det noen som har en lettfattelig beskrivelse av hvordan man gjør det?

Takk o takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spare dine penger og heller koble av den lille vakum slangen som går inn på EGR ventilen på høyre side, når du står framfor bilen. Eller du kan blende igjen den lille vakumslangen fra vakumklokka, som går inn på den liten vakumfordeler/styrer som ligger bakom/under oljefilter og mellom plusspolen i motorrommet.

Fungerer helt utmerket og bilen går bedre på alle turtall. Den vil også slutte å ryke nesten helt ved gass pådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men jeg opplevde samme problemet med min bil.

Så jeg blendet av den lille vakumklokka som ligger mellom plusspolen og oljefilteret, litt nedi der.

Satser på at ikke den store vakumklokka går i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men jeg opplevde samme problemet med min bil.

Så jeg blendet av den lille vakumklokka som ligger mellom plusspolen og oljefilteret, litt nedi der.

Satser på at ikke den store vakumklokka går i stykker.

Hmm. Forsvant lyden når du blendet av den lille vakumklokka? Er litt bekymret over den lyden, men veit det er mange som har koplet ut egr ved å blende slangen. So det skulle egenlig gå fint. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den bittelille vakumklokka mi begynte å lage lyd etter kanskje 6 mnd eller litt mer.

Da blendet jeg av den igjen, så ble det stille.

Håper ikke det tar knekken på den store igjen da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...