opeth84 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 De felgene passet perfekt til din kamerat's bil! Ellers to flotte eksemplarer av E39 ^^,)
bmwkizn Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Skikkelig fine bilder, av skikkelig fine biler Holder selv på å pusse opp en Montreal bleu E39 sedan nå. Morro å se at flere Bimmers folk fra Trondheim kjører E39
frengen Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 takk og takk! Montreal bleu er vel ganske skjeldent! vil tro den blir pen! kunne tenkt meg en i lemans blå jeg! og ja! opeth! de felgene passer meget bra..er vel e60 M5 felg...dog ikke ekte vare:P er mange som har disse felgene nå men...skal nok finne meg noen fine i gs-katalogen:)
opeth84 Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 takk og takk! Montreal bleu er vel ganske skjeldent! vil tro den blir pen! kunne tenkt meg en i lemans blå jeg! og ja! opeth! de felgene passer meget bra..er vel e60 M5 felg...dog ikke ekte vare:P er mange som har disse felgene nå men...skal nok finne meg noen fine i gs-katalogen:) ja,de begynner å bli litt vanlige på de bilene (samme som rondell), men de er pene. selv bruker jeg mcounter felger eller hva de nå heter. du finner bilde av bilen min i show off siden her inne
frengen Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 motor kommer mest sannsynlig i morgen:D da blir det motorbytte før tur til sverige med bimmersfolka! Forresten..noen som har erfaring med 528 motor??
sto0one Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Nesten rart å si det, men synes m5 fronten var finere med enn uten skilt Planene for bilen din høres bra ut!
///Naitsirk Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Kjempefin 5'er det her Jeg byttet også fra 2,0 til 2,8 i min e39 og monterte seinere en ess kompressor. Er natt og dag fra 2 til 2,8..drivstoff forbruket stiger ikke heller, tvert imot faktisk. Du vil nok få en ganske kjapp bil også pga utvekslingen på 520 diffen
Larz Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Lekker E39 ja! Jeg og vurderer og bytte fra B20 til B28. Skal følge med på tråden for å se hvordan det går
frengen Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 jepps! blir spennende! venter på telefon fra bring nå...kommer i løpet av dagen...så blir det motorbytte i morgen. ///Naitsirk : Du sier du har byttet til M50 innsug...tenker å gjøre det samme, og prøver å finne konkret info om dette...fant et ombyggingskit hos m50inlet.com eller noe..men de selger ikke for tiden...og var også ganske dyrt for noe som kanskje kan gjøres selv? Tenker å bestille innsug fra GS i dag..men lurer...er det noe annet jeg trenger fra gs?? bør vel ha med noen nye pakninger osv..har du noe info om hvilke mods som må til, og hva jeg må anskaffe først?? håper på svar! )finner ikke noe konkret på nettet:S)
///Naitsirk Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Anbefaler det ombygningskittet her..mulig du får kjøpt det andre steder også. Pakninger er greit å bytte ut ja, men kjøper du det kittet så følger alt du trenger med så slipper å tenke på noe som helst egentlig. Du kan også gjøre jobben selv, men det er en del jobb. Jeg kappet ut deler av m52 innsuget og plastsveisa det på m50 innsuget..blir samme opplegg som det eurosport kittet egentlig. Ser også noen kitt bare består av noen t-stykker med slanger og rør for å legge opp til veivhusfilterer slik som dette
frengen Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Tusen takk! Kan du fortelle meg meningen med den saken som festes til eurokittet? ser ingen hull inn til innsuget, hva er da vitsen med denne delen? ser det skal stå en sensor plassert i dette huset også...?? forstår du spørsmålet er du flink!
///Naitsirk Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Hvis du ser på forskjellene mellom m50 og m52 innsugene så skjønner du hvordan det fungerer M50 har nemmelig kunn det ene store hullet som går til ICV, så man benytter seg av det hullet til å få luft inn i adapteret. Sensoren som sitter der er kun en temperaturføler, den flytter du ikke på siden den delen av m52 innsuget skal du alikevel montere på adapteret. Hele det "huset" som du kaller det , monterer du sammen med adapteret på m50 innsuget.. Vrient å forklare, men er veldig enkelt å skjønne når du har alt av deler forran deg Lykke til Her ser du hvordan adapteret sitter på innsuget..på adapteret igjen monteres det "huset" fra m52..
frengen Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Ok...du er herved flink;) Har fått motoren nå!=D har sett litt nærmere og sammenlignet litt på bilder osv...ser ut til at biltema/Torshow løser saken...kommer nok til å handle meg slanger og T-stykke og fikse det på den billige måten;) ser ingen grunn til effekttap med den metoden så. men nå først blir det å prøve motoren i original tilstand:) regner med innsugsprosjektet blir i nærmeste framtid:D
frengen Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Da var ny motor satt i:D 6,5 timer tok jobben:) Startet tvert, og hørtes ganske så mye hissigere ut en 2-litern:D MEEEN så glemte vi såklart å skru til mutteren til et par slanger på automatkassa...som medførte at all olje fra girkassa rant ut på gulvet under oppstart...Må dra bilen til bmw-verksted i morgen for å fylle på olje;) Ganske kjedlig å ikke få testet den med en gang!
Hans Wilhelm Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 6,5 time Det er imponerende! Du blir helt sikkert godt fornøyd med B28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå