Gå til innhold

Deres Camber/caster ved mye senk på e36?


sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har lurt på veldig lenge.

Nå kjører jeg med Kmac plater framme som lar meg justere akkurat dette.

Men hva gjør dere andre, ser det er flere her inne med masse senk på sin e36.

Kom gjerne med tilbakemeldinger. Veldig mange som lurer på akkurat dette!

Her er et bilde fra min hjulstilling etter montering av coilovers(uten kmac justerbare topplagera, bare spissing justert). rundt 55-30 senk.

img011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lurer du egentlig på? :lol: Enten kjører folk med den camberen de får når de senker eller så bruker de noen justerbare topplager - er jo ikke verre enn det... Forøvrig har man jo egentlig ikke "riktige" hjulvinkler hvis det er justert etter BMW sine mål når man kjører med en høyde som er noe helt annet enn det som var tiltenkt.

Ellers så hjulvinklene dine fine ut, sånn bortsett fra at du kanskje ikke får de godkjent. Litt ekstra negativ camber foran har E36 bare godt av.

Jeg har forresten ikke senket spesielt mye, men kjører med ca 3 grader negativ foran og 2 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spissingen er det som sliter verst, så den burde være i orden. Den burde forresten være i orden uansett selv om man kjører på uslitelige dekk, da det har mye å si for kjøreegenskapene. Litt ekstra negativ camber er ingen krise for dekkslitasje, men blir det for mye må du kjøre veldig hardt i svinger for å kompensere.. :lol:

Så lenge du ikke oversenker og holder deg innenfor målene vil du neppe ha noen problemer. Men... de fleste E36 har trolig godt av nye topplager uansett og da kan man like gjerne kjøpe et sett med K-mac stage 1. K-mac er noe rallemikk av en annen verden, men de fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med litt negativ camber ja, skal sikkert ha litt når sommer felgene kommer på.

Jeg lurte bare på hva folk gjør for å få alt dette til å stemme framme når de godkjenner. ser flere her inne med godkjent 70/40 i vognkortet uten noen form for stag eller justerbare topplagera.

Jeg måtte jo ut med flere tusen kr. for topplagera, for min skyld så kunne jeg kjørt med bilen som den var innstilt øverst, men får jo ikke godkjent sånn liksom...jeg vil jo godkjenne sånn jeg bare kan slenge vognkorte i tryne på vegvesenet eller politiet om de stiller spørsmål om bilen er senket og godkjent og ser stygt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens Vegvesen ville ikke godkjenne min første gangen jeg leverte den med senkesett.. Da var jeg innom Er-An og spurte hva som var feil og hva jeg måtte gjøre for å få det godkjent. Fikk med meg et ark der han skreiv at dette var normale verdier for en senket bil, med stempel og signatur. Leverte arket og det ble godkjent...

Han på Er-An har lært opp en del av de folkene på Statens Vegvesen i Bergen, så de vet at han har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

kansje litt ot. men jeg har en caster vinkel på 3°34' venstre side og 2°46' på høyre

lurer på hva som gjør at det skiller så mye? og om det er mulighet til å utbedre det. merker at den har en dårlig selvoppretnings emne når jeg svinger til høyre i forhold til når jeg svinger til venstre. litt irriterende :)

kjører med fk-highsport justerbare coilovers. er ikke kjempe lav, men såppas lav at hjulbuene ligger akkurat over 225/45-17 hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...