Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mange E30 og E36. E30 er morro biler å kjøre det. Men som bruksbil så kan de ikke måle seg med E36. E36 er en helt annen verden i forhold med tanke på kjørecomfort ;)

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hovedsaken er vel at du synes byttet er greit selv. Vet ikke hva slags årsmodell E36n er, men de fra 95-98 er mye bedre enn de før. Alt avhenger egentlig av tilstanden på de, men er de like bra og likt utstyrt vil de nok være i ca samme prisklasse. Hvor luksus en e36 er en annen diskusjon... :lol:

Skrevet
Hvor luksus en e36 er en annen diskusjon... :lol:

I forhold til E30 er det jo greit nok, men man skal være særs dårlig vant hvis man tror det er mye luksus og komfort over E36 ja.. :lol:

Skrevet

Er kontra E30 jeg tenker på og ;)

Kan ikke sammenlignes med f.eks E90, men det skal jeg nok heller aldri ha.

Regner med at E36 er ganske lik E34 å kjøre? Kanskje en del bedre siden

den er lettere. E34 synes jeg hvertfall er en herlig bil å kjøre, så framt det

er et skikkelig skinn-interiør i den.

Liker å kjenne at man kjører bil, jeg ;) Men ikke så godt som i E30'n, den er det

jo ikke servo på en gang :P

Men, det er desverre ikke alle som har råd til å cruise rundt i nylakkerte biler til 100'000,- og oppover... ;)

Skrevet

Hva som er godt å kjøre kommer an på hva du liker. E36 er simplere og mer leken enn E34 mens det er mye bere komfort og lyddemping i en E34 :wink:

Skrevet
Tror ikke en E36 med firer er dyrere enn e30 med sekser.

Håper ikke det..

Betaler ca 4 tusen i året på min e30, den er registrert som 320. Har da delkasko, samt 40% bonus:)

Skrevet

Hver til sitt bruk vil nå jeg si da. Men skal også sies at det er svært få ganger jeg heller ville hatt E30 enn E36. Og ja, jeg har selv hatt begge. Men E36 er overhodet ingen luksus det heller.

Skrevet
Det bør det ikke være. Er ikke sikker på hva ulykkesstatistikken sier om forskjeller mellom E30 og E36, men nyere og sikrere bil med mindre motor taler for din fordel. :)

Koster mer for meg nå med 318i enn det gjorde for en E30 325i..

Ser du som starta tråden komenterte at kjøregleden er nok høyere i E36, ikke helt enig i den :) E30 er mann mot maskin, en skikkelig bil slik en bil skal vere!

Skrevet
Det høres MEGET pussig ut at du skal betale mer i forsikring for en 318 enn en 325...

det har nok sin enkle forklaring at E36 er mere populær bil blant ungdommene nå, pluss at det kryr av e36 i forhold til e30. Og da stiger ulykkes-statistikken, tyveri osv på e36 deretter også. Og da blir det dyrere å forsikre den bilen ;)

Skrevet
Det høres MEGET pussig ut at du skal betale mer i forsikring for en 318 enn en 325...

det har nok sin enkle forklaring at E36 er mere populær bil blant ungdommene nå, pluss at det kryr av e36 i forhold til e30. Og da stiger ulykkes-statistikken, tyveri osv på e36 deretter også. Og da blir det dyrere å forsikre den bilen ;)

Jeppjepp... Egentlig ganske så latterlig.. Økonomisk sett tjener jeg ingenting på å ha en 318i kontra den gamle med 6'er, bensinutgiftene jeg sparer går jo med til de par lappene ekstra jeg betaler i forsikring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...