Gjest Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Selger ett veldig sjeldent "dyrt å få tak i" xenon kit. er nytt og ubrukt. H7 4300k 75w kit. selges for selvkost. 850kr + porto. sett slikt en gang på finn.no. kostet da 2000kr. Har å ett sett 35w std 4300k h7 xenon kit med ny typ ballast, som er liten og digital. men ikke såkaldt slimsett med en extra klump på ledningen, tenner fort! 550kr + porto. prisen ikke disk. men kjøpes begge kan porto bli inkl. Har også 3 sett d2s pærer liggende: 1 sett i 3000k. 2 sett i 4300k. 500 inkl porto pr sett. 3000k er gult 4300k er helt hvitt lys som er på bilen med xenon org. 6000k er blått 8000k er nærmere lilla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 Ingen som vil ha extremt bra lys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 75w xenon? Det må lyse noe jævli.. Blir det ikke problemer med varmgang av så sterke pærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 nei. da xenon ikke avgir stor varme, 55w sett klarar ikke smelte is på lyktene en gang.. det smelter fort med halogen. dette 75w settet blir nok ikke stort varmere. har montert ett slikt i fjernlysa på en golf 3. blei drit bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
okennett Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Veldig grei skala så er det ikke noe veldig tvil om hva som er hvitt, gult og blått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 den der kan du bare slette. den er helt feil, gå å se på en vilken som helst bil som har xenon orginalt, den har 4300k og det er hvitt! 5000 har blå skjær, 6000k er helt blått. du har tydeligvis ikke prøvd ut dette selv og lever kun på teorier ut ifra ett helt feil bilde, har drivi med lys i snart 6-7 år. og xenon siste 3-4 åra. så dette VEIT jeg, å jeg veit fasiten. alle som prøver dette selv ser jo skjøl at den skalaen der er helt feil. 3000k er helt gult, ikke rødt som på skalaen. og kelvin som K står for er helt forskjellig om det er LED,XENON eller HALOGEN. 7000k led er som 5000k xenon for eks. en 4300k xenon pære montert i en linse blir hvitere enn ei 4300k pære montert i reflektor. her er ett par eksempler, forden har 4300k ettermonter i reflektor. e30`n har 4300k i nærlys med linse og 6000k i fjernlys med reflektor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Bare les på skalaen, så ser du at den er ganske riktig alikavel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 trur du trenger briller jeg. sier ikk emer har prøvd å se på skalan på to forskjelliga datar. hvitt er 4300k uansett hvordan du vrir og vender på det. ser du live bilder juger ikke. en tegning, den juger!! lukk opp øynene og forstå at du er lurt av tegningen din!!!! her er 3000k: noe som heller ikke stemmer med din tegning!!!! (m3 vinterføre grøftelys) og her er 4300k på en bil med org xenon. (m3 sommerføre og m3 vinterføre) gul e36 m3 6000k, som du ser helt blått!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Litt tett du også? Jeg sa LES. leser du på skalaen, ser du at rett over 4000k står det pærer som heter "xtreme white". Fargene er nok ikke helt riktig nei, men foruten om det ser skalaen ganske riktig ut. Ro deg ned litt du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 du kan jo bare leve i tru å la deg leve på en løng. er bare du som er idiot og ikke tar til deg sannheten, eller virkeligheten sånn den faktisk er!! en tegning av en skala som ikke ligner grisen og er så langt ifra riktig som det går ann å få blitt er nok noe å stole på ja! lykke til sier jeg bare!! jeg veit hva jeg gjør!!! Bilde bevis sier sitt!! er så dritt lei folk som trur 6000k er hvitt osv.. se bildene så får dere uvitene fasiten!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Må si meg enig med trådstarter. 6000k er mer blått enn hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Jeg har absolutt ikke påstått at 6000k er hvitt, det er veldig mye blåere. Prøv og les hva jeg har skrevet en gang til, og ro deg ned ti hakk. Trenger ikke gå helt i taket fordi jeg prøver og fortelle deg at det kun er FARGENE som er feil på skalaen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 Kvifor poste eit bilde som viser feil farger på skalaen? Du skaper jo bare problem med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 20, 2010 Share Skrevet Mars 20, 2010 Dere bør jo slutte å krangle om farger på bilder som er postet. Fargen som den ene personen ser, vil etter all sannsynlighet være annerledes for alle andre, pga ingen skjermer er likedan kalibrert. Itillegg så spiller kamera også inn... EDIT: Glemte også at som menneske oppfatter man farger forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
okennett Skrevet Mars 20, 2010 Share Skrevet Mars 20, 2010 Min post ble tydeligvis en stor diskusjon ut av ingenting. Har aldri påstått hva som er gult, hvitt eller blått. Syns skala i seg selv er grei å se på, men er og veldig grov i skaleringen. Som skalaen viser fra 4000k til 4500k og teksten som står på siden har du f.eks: MTEC Super White, PIAA Xtreme white og PIAA Star white. På 6500 - 7000k Står det Nokya Artic White. Disse har slik jeg ser det ulike fargeskjær i seg. Enten i gul eller blå form. 6000k er "hvitt" men nærmere blått etter mitt syn, samt at 4500k er "hvitt" men nærmere gult. Det må gå an å kommentere/diskutere uten å kalle hverandre for idioter osv. Som også står nevnt i postene her ser vi ulikt på hva som er hvitt, gult og blått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå