Gå til innhold

Bestille bremser på eBay, moms/frakt/toll?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tviler ikke ett sekund på at bremsene til BMW er gode, de lager trossalt biler etter én standard: Den skal være moro å kjøre (freud am fahren).

Men, det er jo flaut SMÅ skiver på E87 118d - må vel opp på 123d før det begynner å ligne noe annet en lekebil,

og derfor var tanken at borrede og slissede skiver i det minste ser tøffere ut.

Men, så var det spørsmålet om det lot seg bruke til vanlig, daglig, kjøring. Det fikk jeg jo svar på :)

Men, Yngve - 1500+ moms eller? (Ikke at momsen på 1500,- utgjør det helt store).

Ser ikke at de frakter til Norge, men det står at det bare er til å kontakte selger.

Hvordan er kvaliteten og holdbarheten på disse skivene vs. orginale eller evt. EBC sine?

Leste forresten tråden din om E30`en. UTROLIG bra prosjekt!! (og ufattelig lettlest, siden du har oppsumert hele prosessen gjennom én post!

Pakken gikk rett gjennom tollen uten å måtte betale moms.

Ser nå at det faktisk kostet mindre enn 1500kr. £150 inkludert frakt betalte jeg for dem. ;)

Jeg handlet fra denne selgeren. http://myworld.ebay.co.uk/mtec100/

Han maskinerer skivene selv, så du kan velge om du vil ha borret, slisset eller borret og slisset.

Jeg er skeptisk til borrede skiver, så jeg kjøpte med kun slisser.

Så langt har de fungert veldig bra, men 2 ukers problemfri bruk er ikke nok til å kunne skryte dem opp i skyene enda, men til 1500kr er det verdt å prøve.

Hyggelig at du likte e30 prosjektet. :) Jeg får vel ta en økt en dag å oppdatere det første innlegget litt mer.

Skrevet

Tror nok jeg bestiller bremser fra han karen i morgen tidlig, ja.. :-)

$109 for ett sett(?!!) er jo helt latterlig billig, og om de fungerer bra (ikke eksploderer etter et halvt år med normal bruk), så er det jo faktisk billigere enn orginale (kjipe) skiver! :-)

Skrevet

Yngve: Hvor lang tid tok frakten?

Ser skivene og klossene mine er slitt HELT til "beinet" :-s

Jeg bestillte skiver fremme, borret og slisset.

Noen spesiell grunn til at du ikke vil ha borret?

Jævli spesielt av selger å påstå at bilen kommer RETT fra Storservice i Tyskland,

De har jo i såfall "tilsynelatende" ikke sett at det er omtrent på metallet på klossene,

og skiver med 2mm kant på..

Skrevet

Normal leveringstid fra utlandet er 1-2 uker.

Grunnen til at jeg ikke vil ha borrede skiver, er faren for sprekkdannelser rundt hullene som i værste fall kan føre til eksploderende skiver.

rotor-cracks-2.jpg

Skrevet
Er dette ved banebruk, eller kan det (sansynlig?) skje ved normal kjøring?

Det er lite sansynlig at det skjer ved veibruk. Det er vel et resultat av høy temperatur gjentatte ganger.

Skrevet

Nå bruker jeg tråden her til å spørre om disse klosser han selger sammen med settet til e36. Merket er MINTEX .

Hvordan er disse? Trenger noen klosser til min bil til sommer som ikke støver så mye, disse jeg har nå er originale og er helt sjuke. Felgene blir svarte etter noen km med kjøring... :S

Skrevet

Ser mange refererer til sports-klosser, og nevner Mintex i en bisetning. Så har en mistanke om at det er GODE klosser, på lik linje med EBC..

Jeg kjører en runde på orginale klosser først tror jeg. Aldri sett hvordan de støver. Blir det for gale, er det på hodet ut og bestilling av EBC Greenstuff.

Fikk pris på 595,- NOK for klosser fremme hos en svensk forhandler på Blocket.se

Skrevet

Mintex leverer både standardklosser og sport/racingklosser. ;)

Jeg har gode erfaringer med standardklossene fra mintex. Merket ingen forskjell fra originale BMW klosser. Hverken bedre eller dårligere.

Skrevet

Men hvordan er disse med tanke på støv da? hva er den beste løsninga for meg f.eks. som vil ha minst mulig støv? er EBC bra, red stuff eller green?

Hørte EBC har en tendens å dele seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...