jon///M Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Fredag (12/3-10) dro jeg og ole (olelink) for og hente en 1990 mod 318is, e30. trekk kjerra med frakteren bakpå. da var bilen hentet bilen. da var bilen kommet hjem, og parkert i vente på at garasjen skulle bli ledig. e46en min og e30en så ble endelig garasjen ledig, så vi begynte og plukke ned bilen og slik står så bilen nå.. grunnen til at den plukkes ned er for at topp pakningen er gåen så den skal byttes. er også en del andre små feil på bilen og. derfor skal den gåes over for og få den i godkjent stand slik at jeg kan få skilter på bilen. videre er planene for bilen og bygge den til en bil jeg kan bruke på bane. den skal da hovedsakelig kunne brukes til små baner for og jage rundetider. men den skal også kunne brukes som bruksbil. så derfor er planene slik: (-) - skal gjøre/kjøpe (x) - gjort/montert (0)- holder på med/har liggende (x)skifte topp (bestilt) (x)skifte topp pakning (x)ta rust (x)fjerne alt av unødvendig vekt (-)bilstein dempere (-)H/R senke fjærer (-)kanskje turbo etterhvert.. (x)u-justerbare glassfiber stoler (har 1stk) (-)kanskje fuelcell.. (-)kanskje bytte enkelte panneler med carbon etterhvert.. (x)toyo r888 dekk (-)bur? (-)hurtig feste for panstre (x)4punkts belter (x)semsket ratt (-)fjerne viskose vifta og montere el vifte (-)shortshift (-)powerflex foringer (x)sorte de eller gule lykter.. dette skal absolutt ikke bli noen utstillings bil. den skal være "bruksbilen" og banebil.
mOMOe Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 holder på og rallyrigge en 90mod IS selv. kjempeartig bil og kjøre tross sine bare 1,8 liter. lite tips til ting du burde få på lista di før mye annet er e36/z3 tannstang, 188 lamelldiff og eksentrinske bærearmsforinger forran. helt ny bil og kjøre med det lykke til, skal følge med på denne
jon///M Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Skrevet Mars 13, 2010 takk for tipset den vil bli et rullende prosjekt der jeg tar ting ettersom jeg ser kontoen vil det. har jo også et m5 prosjekt som tar en go del kroner ja jeg må si at e30 318is er en veldig morsom bil og kjøre. og jeg ser for meg at om man kan få den enda lettere en den er i dag og et bedre understell så vil den bli som en go kart med skilt
BjørnA Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 holder på og rallyrigge en 90mod IS selv. kjempeartig bil og kjøre tross sine bare 1,8 liter.lite tips til ting du burde få på lista di før mye annet er e36/z3 tannstang, 188 lamelldiff og eksentrinske bærearmsforinger forran. helt ny bil og kjøre med det lykke til, skal følge med på denne Lamelldiff sitter på den orginalt. Men den hadde sikkert hatt godt av en oppstramming. Grattis med "ny" bil!
jon///M Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 takk for det bror bjørn må vel ta me denne på lånke eller frøya til sommeren
jon///M Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 takk for det bror bjørn må vel ta me denne på lånke eller frøya til sommeren
Torbjørn E39 Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Fant da tråden din ja, blir morro å følge med utviklinga på denne og se den i aktivitet
jon///M Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 ja denne skal vi ha det mye morro i. jeg regner med at du ikke blir så vanskelig og få med på en runde på banen med denne
mOMOe Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Lamelldiff sitter på den orginalt. Men den hadde sikkert hatt godt av en oppstramming. Grattis med "ny" bil! lsd var kun en option på is, samme som på alle andre bmw'r. og den standard 168 diffen er ikke veldig holdbar ved litt aktiv kjøring. men nå vet jo ikke jeg hva som står på denne bilen selvfølgelig, står det S etter modelltype og utveksling på det lille skiltet på diffen er det lsd. verre er det ikke. går forresten ikke å stramme på noe i en lsd, nye lameller evt. shimse derimot kan være en fordel etter 20 års bruk. e36 is kasse er også et tips om du vil gjøre løpsbil utav den, da får du 1:1 på 5., istede for originale 0,81:1 lykke til, morsom bil du har fått deg uansett hva det blir til
jon///M Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 har fått gjort litt i dag og. plukket ut interiøret, så litt etter rust innvendig og slikt. i morgen skal jeg begynne og fjerne assfalt plater i bilen og kanskje begynne og pusse det lille av rust jeg fant. det var faktisk veldig lite rust i forhold til mange andre e30 prosjekt jeg har sett.
Lars89 Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Gromt prosjekt! Utrolig lyst på noe liknende selv. Ville vurdert S/M50 før turbo men det er meg
BjørnA Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Lamelldiff sitter på den orginalt. Men den hadde sikkert hatt godt av en oppstramming. Grattis med "ny" bil! lsd var kun en option på is, samme som på alle andre bmw'r. og den standard 168 diffen er ikke veldig holdbar ved litt aktiv kjøring. men nå vet jo ikke jeg hva som står på denne bilen selvfølgelig, står det S etter modelltype og utveksling på det lille skiltet på diffen er det lsd. verre er det ikke. går forresten ikke å stramme på noe i en lsd, nye lameller evt. shimse derimot kan være en fordel etter 20 års bruk. e36 is kasse er også et tips om du vil gjøre løpsbil utav den, da får du 1:1 på 5., istede for originale 0,81:1 lykke til, morsom bil du har fått deg uansett hva det blir til Jeg vet at det var option på iS, men siden jeg var eier av denne bilen inntil for noen dager siden kan jeg med sikkerhet si at den er levert med lsd fra fabrikk. Husk rusten på torpedoveggen da, så skal du se den tørker litt opp i dørken etterhvert.
JulianS Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Tøft Jeg har brukt e36 iS kasse med stor 4.44 sperrediff og med litt kvass motor så følger du en m3 opp til 150 men så stopper det jo på 180 da får dele litt erfaringer etterhvert Hvorfor er alle så opptatt av mest mulig effekt fremfor alt? Ta to identiske biler med m50b25 og m42. selvfølgelig går m50'n bedre men iS'en er faen så mye kulere å kjøre...
E30_Dale Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Såg ut som en kanon oppfiksings objekt av en E30. 168mm diffen tåler faktisk en del juling, med litt hvass utveklsing som 4,10 og sugetrimma M42 bør denne bli meget brukbar. Gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå