Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gromt prosjekt! Utrolig lyst på noe liknende selv.

Ville vurdert S/M50 før turbo men det er meg :wink:

har tenkt på det. men hele grunn ideen bak denne bilen er at den skal være så lett som mulig. så jeg beholder nok m42 motoren inntill videre. jeg får heller revurdere det om den skulle havarere. turbo er absolutt ikke bestemt. men om jeg vil ha litt mer krefter for og kunne komme fortere opp i fart etter sving/sjikane. samt at jeg har allereden en e34 m5 som er heftig sugetrimmet som sluker nok bensin :P

Tøft :) Jeg har brukt e36 iS kasse med stor 4.44 sperrediff og med litt kvass motor så følger du en m3 opp til 150 :) men så stopper det jo på 180 da :) får dele litt erfaringer etterhvert :wink:

Hvorfor er alle så opptatt av mest mulig effekt fremfor alt? Ta to identiske biler med m50b25 og m42. selvfølgelig går m50'n bedre men iS'en er faen så mye kulere å kjøre...

takker for alle tips jeg kan få for at denne skal kunne kjøres så fort som mulig rundt bane. dette er min første e30 så jeg har ikke store erfaringer med disse, men som alt annet så kommer ting fort inn. :)

s38/s50/m50 er morsomme motorer, men m42 er liten, lett og hissig:D eneste er vel at den blir veldig var på ekstra vekt i bilen.

Såg ut som en kanon oppfiksings objekt av en E30. 168mm diffen tåler faktisk en del juling, med litt hvass utveklsing som 4,10 og sugetrimma M42 bør denne bli meget brukbar.

Gratulerer! :-)

ja, jeg viste at den hadde noe rust her og der. samt at det er nok et rust hull i torpedo veggen en plass da den tar inn vann i dørken i passasjer siden. men bilen er jo tross alt 20 år gammel så jeg hadde ikke forventet noe annet.

denne blir nok ikke sugetrimmet tror jeg. jeg har allerede bygget en sugetrimmet s38 så jeg føler jeg har brukt nok penger på slikt for en stund :P

takker :D

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Sjekk dreneringen fra luftinntaket til kupèen og ut i motorrommet, den pleier å tette seg å da flyter vannet over inn i varmeapparatet :)

takk for tipset :) dette skal sjekkes grundig iløpet av di neste dagene.

jeg har forstått at du er rimelig dreven på e30 318is, så har du noe tips med hva jeg skal gjøre med registret når jeg tar av toppen for skifte av topp pakning, tenker da på for og få det rett igjenn slik at motoren ikke havarerer med en gang jeg vrir om nøkkelen :P og kan man bruke om igjenn boltene til toppen eller må di byttes?

Skrevet

Bare lås veiva i svinghjulet, er et hull med gummipropp nederst på blokka under startern... Kan bruke boltene om igjen men skal egentlig være under en viss lengde (har aldri vært borti at de er for lange)

Og før du drar til toppen setter du i unbrako-bolten i registerskinna på motsatt side av strammeren :) ellers så får du den ikke i :) Bare ring hvis det er noe :) 95020745

Skrevet

ok. må vel prøve meg fram litt. er vedlig mekanisk hendt, men aldri tatt av en topp selv før..

sitter også og ser litt etter stoler.. om noen har 2 stk u-justerbare i god stand som di vil selge så er det bare og ta kontakt. ellers så har jeg funnet noen jeg liker. men om det blir helt nye stoler så får det vente litt til da jeg må få klar m5en (og helst få skilt på den) til sommeren.

di jeg har funnet som jeg liker er disse: https://gundersenmotorsport.secure.flex ... /20156337/

Skrevet

har da fått jort litt i dag og. begynte og fjerne assfalt plater inne i bilen, skal ta mer i morgen. begynte og pusse en del rust i hjulbuen på venstre side bak. fant også et rust hull i innerskjermen og et i veggen ut mot hjulbuen venstre forran, rett ved siden av clutch pedalen. plukket også ut enda mer rundt motoren og tok av topp dekslet for og se etter slitasje.

ettersom min far er en gammel bil mekanikker så har jeg vært så snill og invitert han på kaffe førstkommende lørdag. slik at jeg kan lure han til og hjelpe meg med topp paknings bytte :P

Skrevet

da har jeg bestilt meg en u-justerbar racing stol med slidejusterbar stol feste. skal ha 2 like, men bestilte bare en denne gangen. mest pga at jeg vil teste denne stolen slik at jeg vet den passer meg og er komfortabel.

Skrevet

i dag kom det en liten pakke i posten :D

pptlepphb2gzq77r8e7z.jpg

har også pusset litt rust og demontert mer på motorn for og kunne ta av toppen. og i dag kommer min far for og hjelpe meg med topp paknings skifte.

Skrevet

slik ser da toppen ut..

zkv5zm29np20gj6v22u5.jpg

men jeg har muligens funnet ny topp. mangler bare mere cash..

ellers så tenkte jeg at jeg skulle se hvordan 19" felgene jeg har liggende til e46en min ble seende ut på e30en :P det ble vel stort synes jeg. hehe

woj5jcg5xpmfx22zzl8w.jpg

3yjza1azs8lnpqlufjgw.jpg

cy064e5np80jc5bnonft.jpg

disse skal altså ikke på denne bilen, var bare for og se hvordan det ble :lol:

Skrevet

hehe, veldig drøyt egentli. testa disse med det samme på min vw transporter, da ble di veldig små iforhold :lol:

Skrevet

Hvor er det blitt av kartleserens navn på sideruta bak ? [-(

Vi skal vel få lagd en absolutt morro bil ut av dette skal du se.

Bare du får tak i "ny" topp nå og ett sete til (til meg ;) ) så har vi kommet langt :)

Men det blir travelt, GT'n min må bli klar fortest mulig og både e30'n og m5'n din burde helst vært klare til våren så vi får lekt litt med begge \:D/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...