Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Alle dere som tror det ikke er noe vits med chip, har dere prøvd? Selv har eg hatt 520 (M50b20) Med chip fra trimchip. Den gikk merkbart bedre. Dro mye bedre fra bunnen av. Tok kansje ett sekund mindre fra 0-100. Så min erfaring med chip er god. Kosta vel 2200 tror eg.. så det er billige hester. Gir sikkert ikke så mye hk som oppgitt men.. Man sier vel at det koster ca 1000 pr hk så billig trim er det jo.

Ja jeg har prøvd selv på M50B25TU og S50B30. Ingen av de ble noe raskere av det.. Jeg konkluderte med at dette var lureri.

Også har jeg snakket med veldig mange som har gjort det samme og har samme erfaring..

Placebo effekten spiller veldig inn når det gjelder chipping.... Så lenge du ikke kan dokumenter at motoren får bedre effekt eller moment så tror jeg ikke noe på det..

Det er nok noe å hente hvis man får laget en chip til nøyaktig din motor i en dynopack benk, men ellers er det bare vas spørr du meg.

Skrevet
Alle dere som tror det ikke er noe vits med chip, har dere prøvd? Selv har eg hatt 520 (M50b20) Med chip fra trimchip. Den gikk merkbart bedre. Dro mye bedre fra bunnen av. Tok kansje ett sekund mindre fra 0-100. Så min erfaring med chip er god. Kosta vel 2200 tror eg.. så det er billige hester. Gir sikkert ikke så mye hk som oppgitt men.. Man sier vel at det koster ca 1000 pr hk så billig trim er det jo.

Med chip, er det da bare å ta ut den orginale og sette inn en trim-chip?

Eller må bilen inn på et værksted?

Hvis du skal selge et produkt så vil du jo reklamere med at dette du selger er veldig bra!!

Hvor mange hadde kjøpt chip til bilen sin for mange tusen lapper hvis de reklamerte med at denne chipen gir 0% effektøkning og bilen vil overhode ikke gå noe bedre!

Skal ikke rare IQen til for og skjønne det... Men på en annen side er det jo "kuult" og si at bilen er chippet da..

Skrevet

Med chip, er det da bare å ta ut den orginale og sette inn en trim-chip?

Eller må bilen inn på et værksted?

Denne satt iallefall på socket i min. bare å nappe ut å sette inn ny.

Skrevet

Ja jeg har prøvd selv på M50B25TU og S50B30. Ingen av de ble noe raskere av det.. Jeg konkluderte med at dette var lureri.

Også har jeg snakket med veldig mange som har gjort det samme og har samme erfaring..

Placebo effekten spiller veldig inn når det gjelder chipping.... Så lenge du ikke kan dokumenter at motoren får bedre effekt eller moment så tror jeg ikke noe på det..

Det er nok noe å hente hvis man får laget en chip til nøyaktig din motor i en dynopack benk, men ellers er det bare vas spørr du meg.

I og med at eg har prøvd bilen mot originale så vet eg min gikk bedre. Kan godt hende eg bare var veldig heldig da, men eg står ved det eg sier og min gikk bedre enn standard. For en stund siden så eg ett youtube klipp som viste med og uten chip. Prøvde å finne det igjen men lykkes ikke med det. I allefall ser man at den chippa har fått en annen motorkarakteristikk og drar litt bedre fra bunn av. Kan godt hende dette varierer fra motor til motor slik som på dine modeller. Når det gjelder antall hk tar eg det med en klype salt :wink: Men som sagt svarte det til mine forventninger.

Skrevet

Er litt skeptisk til det her med chipp men. Uansett er det vell ikkenoe for meg med automatkasse. Hørt at de pleier å fraråde chip til automat. Får heller bruke pengene på noen annet snadder :)

Skrevet

Da burde en hvertfall undersøke om andre med samme maskin har chippet bilen sin har fått noe effektøkning. Tydlighvis så funker det på noen biler og ikke andre.

Er jo en del penger ut av vinduet om det ikke skulle funke

Skrevet
Da burde en hvertfall undersøke om andre med samme maskin har chippet bilen sin har fått noe effektøkning. Tydlighvis så funker det på noen biler og ikke andre.

Er jo en del penger ut av vinduet om det ikke skulle funke

Det är flera saker som spelar in. Dels är det ju så att den som gjort chipet från början, måste ha koll på vad han gjort , för ett chip blir inte bättre än vad man gör det såklart. Så gör man rätt, så skulle jag iallafall hävda att man känner skillnad på de flesta bilmodeller.

Sedan är det även så att ju lättare bil, desto större skillnad märker man då det bara rör dig om 10-15 hk extra. Så tar man tex och jämför en E30 och en E34, så kommer man att ha mycket lättare att märka skillnad på en E30.

Jag har testat lite bilar i bänk, tex en Porsche 944 S2 och en Porsche 968 där jag gjort sugmotorchip med vassare ställd tändning, anpassade för 98 oktan och lite fetare blandning. På S2an fick vi ut +9 hk och +18Nm , sedan på 968an fick vi ut +13,5 hk.

En kund testade även en Bmw 323ti som har 170 hk motorn, den fick vi ur 190 hk ur.

Har också en kund som kanske skulle testa en 325i E36 M50B25 Vanos i dyno om någon vecka eller två, så kan återkomma med mer info hur det gick sen när det är provat :)

Mvh//A.Fekzen

Skrevet

helt enig med fekzen her.

men skjønner også skepsisen, for ja det er mye dårlige map ute og går.

men det er ganske enkelt,vassere tenning, fetere blanding på full belastning. dette krever at man bruker høyere oktan.

dog, når det gjelder 323/523 motoren er det ikke rart at man får ut 190ish, da dette tross alt er en 2,5liter.

Skrevet

Ja blir nok enig me fekzen eg å.. For han holder jo på me det, men ka kan en chip koste til denne motoren då 530 V8 3-5000,- :roll:

Takker for en go diskusjon 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...