KalMar Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Som topic, hvilket drifstoff skal jeg velge på turbo bilen min? Bilen er en e30 m20b25 med turbo, bilen skal hovedsaklig være en sommer/ delvis bane bil. Den skal også godkjennes hos BT med skilter. Er blitt veldig i tvil i det siste hva jeg skal gå for, hørt med kompiser og de mener at jeg må bytte pakninger og slanger i motor og bensin systemet ofte vis jeg kjører med E85. Og er det noen som har noen erfaringer med hva BT sier til E85? Kom gjerne med forslag og erfaringer om fordeler ulemper med E85 kontra vanelig bensin 95/98 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 95 skal du nå ikke ha e85 sliter på slangene ja, men du får jo slanger som t¨åler dette bedre. Er da ikke ulovlig å bygge om til e85, men av erfaring så får du ikke lov å ha datasprut. Det kan by på problemer igjen med e85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Hmm... takker for svar ehrnst. Leste gjennom proskjetet du hadde/har om den e30 323.. Tror jeg skal holde kjeft mest mulig om datasprut og slikt.. Flere som har innspill?? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 bump.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Hvor mange plasser der du bor får du kjøpt E85? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Hallå, Jag skulle helt klart rekomendera E85. Jag har själv kört på det med en E30 318is och det funkar kanon. Visst kan det va så att man måste underhålla sina slangar lite mer, men det tar ju någon timme att byta slangarna och är dem inte torra och spruckna original, så är det ingen fara. Körde även på det med en E36 325i Vanos utan konstigheter. E85 är dessutom ett bra bränsle för överladdning. Om du ska ha kvar original styrsystem, så erbjuder jag turbochip anpassade för antingen bensin eller E85. Som är unikt anpassade utefter din setup. Det är då enklare att bygga tillbaka igen inför besiktning och så eftersom man har sitt original motronic system kvar. Skicka mig PM för mer info kring det Mvh A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Hvor mange plasser der du bor får du kjøpt E85? Er bare 1 pumpe i området, ca 2 mil.. Fekzen: motor styringen blir vipec v44. så det blir ikke et problem Greit nok at en må bytte noen slanger, men har lite lyst til å pelle motoren i deler hver sesong bare for å skifte noen pakninger.. Eller hvilke pakninger er det som må byttes. topp-pakning, innsugs manifoil ?? eller blir dette galt?? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Hvor mange plasser der du bor får du kjøpt E85? Er bare 1 pumpe i området, ca 2 mil.. Fekzen: motor styringen blir vipec v44. så det blir ikke et problem Greit nok at en må bytte noen slanger, men har lite lyst til å pelle motoren i deler hver sesong bare for å skifte noen pakninger.. Eller hvilke pakninger er det som må byttes. topp-pakning, innsugs manifoil ?? eller blir dette galt?? Mvh Med en pumpe på sørlandet vil jeg si at det er EN god grunn til ikke og kjøre på E85.. Neste pumpe er i porsgunn eller i stavanger.. Er jo bare såvidt du kommer så langt før du må fylle.. Den bruker vel ca 20% mere drivstoff når du kjører på E85. 98/99 oktan vil jeg si holder lenger for vanlige "dødlige".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Den bruker vel ca 20% mere drivstoff når du kjører på E85.98/99 oktan vil jeg si holder lenger for vanlige "dødlige".. Nja jag skulle säga att den bruker mer. Om du ska ha maximal förbränning, alltså lambda 1, samma blandningsvärde som vid bensin. Så krävs det 38% mer flöde. Men det går att köra lite snålt på E85 utan att det är någon fara. Så beror ju mycket på mappningen osv. Men skulle säga att det är mer rimligt att räkna på ungefär 30% mer på E85. Men gör man en riktgit snål mappning kanske man kommer ner på +20% Mvh//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 hmmm.. ja ser egentlig mørk ut for E85 nå.. En av grunnene for at jeg har litt lyst på E85 er jo at det ikke blir så mye styr med utslipp når man skal til BT. Og så slipper mann årsavgiften.. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå