Gå til innhold

Hva skal jeg velge E85 eller 95/98 bensin?


KalMar
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic, hvilket drifstoff skal jeg velge på turbo bilen min?

Bilen er en e30 m20b25 med turbo, bilen skal hovedsaklig være en sommer/ delvis bane bil.

Den skal også godkjennes hos BT med skilter.

Er blitt veldig i tvil i det siste hva jeg skal gå for, hørt med kompiser og de mener at jeg må bytte pakninger og slanger

i motor og bensin systemet ofte vis jeg kjører med E85.

Og er det noen som har noen erfaringer med hva BT sier til E85?

Kom gjerne med forslag og erfaringer om fordeler ulemper med E85 kontra vanelig bensin 95/98

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 skal du nå ikke ha

e85 sliter på slangene ja, men du får jo slanger som t¨åler dette bedre.

Er da ikke ulovlig å bygge om til e85, men av erfaring så får du ikke lov å ha datasprut. Det kan by på problemer igjen med e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå,

Jag skulle helt klart rekomendera E85. Jag har själv kört på det med en E30 318is och det funkar kanon. Visst kan det va så att man måste underhålla sina slangar lite mer, men det tar ju någon timme att byta slangarna och är dem inte torra och spruckna original, så är det ingen fara.

Körde även på det med en E36 325i Vanos utan konstigheter.

E85 är dessutom ett bra bränsle för överladdning.

Om du ska ha kvar original styrsystem, så erbjuder jag turbochip anpassade för antingen bensin eller E85. Som är unikt anpassade utefter din setup. Det är då enklare att bygga tillbaka igen inför besiktning och så eftersom man har sitt original motronic system kvar.

Skicka mig PM för mer info kring det :)

Mvh

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange plasser der du bor får du kjøpt E85?

Er bare 1 pumpe i området, ca 2 mil..

Fekzen: motor styringen blir vipec v44. så det blir ikke et problem

Greit nok at en må bytte noen slanger, men har lite lyst til å pelle motoren i deler hver sesong bare for å skifte noen pakninger..

Eller hvilke pakninger er det som må byttes. topp-pakning, innsugs manifoil ?? eller blir dette galt??

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange plasser der du bor får du kjøpt E85?

Er bare 1 pumpe i området, ca 2 mil..

Fekzen: motor styringen blir vipec v44. så det blir ikke et problem

Greit nok at en må bytte noen slanger, men har lite lyst til å pelle motoren i deler hver sesong bare for å skifte noen pakninger..

Eller hvilke pakninger er det som må byttes. topp-pakning, innsugs manifoil ?? eller blir dette galt??

Mvh

Med en pumpe på sørlandet vil jeg si at det er EN god grunn til ikke og kjøre på E85.. Neste pumpe er i porsgunn eller i stavanger.. Er jo bare såvidt du kommer så langt før du må fylle.. Den bruker vel ca 20% mere drivstoff når du kjører på E85.

98/99 oktan vil jeg si holder lenger for vanlige "dødlige"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bruker vel ca 20% mere drivstoff når du kjører på E85.

98/99 oktan vil jeg si holder lenger for vanlige "dødlige"..

Nja jag skulle säga att den bruker mer. Om du ska ha maximal förbränning, alltså

lambda 1, samma blandningsvärde som vid bensin. Så krävs det 38% mer flöde.

Men det går att köra lite snålt på E85 utan att det är någon fara. Så beror ju mycket på mappningen osv. Men skulle säga att det är mer rimligt att räkna på ungefär 30% mer på E85. Men gör man en riktgit snål mappning kanske man kommer ner på +20%

Mvh//A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. ja ser egentlig mørk ut for E85 nå..

En av grunnene for at jeg har litt lyst på E85 er jo at det ikke blir så mye styr med utslipp når man skal til BT.

Og så slipper mann årsavgiften..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...