Elliott Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Tenkte jeg skulle vise litt hva jeg driver med på bilfronten. Kjøpte denne bilen rett før påske 2009 så har hatt bilen nesten ett år nå. Er en orginal 325i fra 1986, gådd ca 250 tusen når jeg kjøpte den og var euok fram til aug 2010. Hellakkerte bilen innvendig utvendig juni 2009 og har fram til februar 2010 bare brukt den uten noe problemer, kjørt ca 27 tusen med bilen siden jeg kjøpte den, å er storfornøyd. Slik så den ut når jeg kjøpte den Ble montert 60/40 H&R fjærer så jeg hadde helg Å ble godt brukt i påsken Bilen ble plukket i småbiter (april2009) Ferdi lakkert og montert (juni2009) Ble godt brukt og forfalt litt iløpe av halve vinteren Så det var kommet litt rust på bilen iløpe av vinteren så valgte å gå grunndig til verks andre gangen den skulle hellakkeres så bytta derfor begge kanaler og mye av innerkanalen på begge sider Og nok en gang ble bilen plukket i småbiter å pusset ned Sparklet Fyller Klar til innvendig lakkering av bilen Alt av deler ble lakkert innvendig Dører, panser, skjærmer og kuffert ble montert og justert Klar til utvendig lakkering Ferdig lakkert Neste ikke kommet meg ut av boksen før jeg startet med montering Slik står bilen idag Var veldig mye arbeid å lakke denne fargen; 1 strøk grunning -vente til den blir matt 2 strøk hvit (grunnfargen) -10min tørketid mellom vært strøk 1 strøk orange (andre fargen) -20min tørketid 2 strøk klarlakk -vente ca 10-15 min mellom vært strøk -45min tørketid Så mellomslipet jeg bilen i 600vått, maskerte noe på nytt; 2 strøk klarlakk -45min tørketid sier seg selv at det gikk veldig mye tid bare i sprøyting og venting, men godt å være ferdig. Tenkte å våtslipe bilen i p2000/2500 for å få den slettest mulig, så polere hele bilen, men har aldri prøvd det med en hel bil så kan bli spennende. Mangler diverse småting, pluss at jeg må få lakkert fangere og mtech stylingen før mere kan monteres, skal bytte ut hovedlyktene med sorte de lykter tenkte jeg. Nå ligger jeg hjemme på sofaen sjukemeldt så blir ikke gjort noe på en liten stund nå, men regner med å være ferdi montert til påske. Har ikke bestemt meg hvilken felger jeg skal kjøre, forslag? og usikker på om det blir bøttestoler og halvbur eller om jeg skal gå for strøkent skinn interiør? Takk til Tommy for at han har hjulpet til med sveising og monterting, Joachim for maskering og faglige syspunkter, Leif Alexander for ivrig fotograf (selv om at jeg ikke har sett noe til de bildene enda) og Mikael for moralsk støtte -Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Blir bra det hær spent på når du får heve på resten av delan Bilde fra en av gang æ stakk innom å se på omlakkeringa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Tøff farge =) Greit med noe som ikke alle har lissom ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Stilig bil. Orange er knalltøft på e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Tøff farge =) Greit med noe som ikke alle har lissom ^^ forje fargen jeg hadde var jo også noe ikke alle har lissom, men var ikke noe WOW farge da, sjøl om den var lakkert på akkurat samme vis som dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Artig å se at det skjer noe med gammelkjærra mi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Artig å se at det skjer noe med gammelkjærra mi... har gådd med endel penger og mye tid i denne bare på under ett år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 ble dritbra det her mats!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Hva med felger? Det har jo mye å si for utseende. Må a noe som passer bilen og fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2010 Hva med felger? Det har jo mye å si for utseende. Må a noe som passer bilen og fargen. derfor jeg skriver at jeg ønsker forslag, for klarer ikke bestemme meg helt. Har lyst på compomotive mo6 17'', men er litt usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 tror hvite mo6 felger hadde gjort seg bra på denne. fin bil foresten, kommer den til og gå på mo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 jeg tror mørke felger hadde vert super tøft! forøvrig en rå farge=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 Hadde gjort seg med noen koksgrå lakkerte Gallardo felger på denne, siden den er Lamborghini oransje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2010 tror hvite mo6 felger hadde gjort seg bra på denne.fin bil foresten, kommer den til og gå på mo? ja tror også det hadde sett bra ut men har lyst på noen mørke felger men syntes design blir litt borte med mørke felger...vanskelig... Kommer sikkert til å være litt på mo vill jeg tro, men har flyttet derfra nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå