Platti Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 TABU: Biler til salgs med utenlandsk eier, ville dere vært skeptiske? Jeg spør om dette, med fare for å høres rasistisk ut, noe jeg ikke er i utgangspunktet I og for seg hadde det vært greit nok for meg å kjøpe bilen, men når du spør om ting på mail, og bare får moli-koli-sholi-boli forsøk på norsk som svar, da ringer det brannalarmer i hodet mitt altså. Selger hevder å ha byttet masse deler, dette er svarene jeg har fått: "hei den bilen har masse utstyr en spesial 98 model jeg kan sende til deg om noen dager .jeg har skiftet bremse klose og bremse skive bak bege sider foring bak ,kjle van systeme ,plus vinter dekkene ..""ja allt utstyrt .kjøle systeme var det hele sklange fra radeter til motor ." Hvis dette er masse deler, så må jeg virkelig si at denne karen har vært heldig! I tillegg virker det som han har gått gjennom lista over tilgjengelig utstyr på Finn, og kryssa av det som høres fint og bra ut (der flere av tingene er lista opp flere ganger til og med). Avtagbart hengerfesteHelårsdekkHengerfesteLettmet. felg sommerLettmet. felg vinterSommerhjulTakrailsVinterhjulXenonlysAir ConditionCruisekontrollElektriske speilEl.vinduerFarget glassHandsfree oppleggKeyless go KjørecomputerKlimaanleggMidtarmleneMotorvarmerOppvarmede seterOriginal telefonRadio/CDSentrallåsServostyringSkinninteriørSportsseterABS-bremserAirbag foranAlarmAntiskrensAntispinnSideairbagerStartsperreStålbjelker Jeg blir genuint skeptisk av slik. Synd det er langt unna óg, ellers hadde det ikke vært noe problem å bare dra å ta en titt Hvis dette bryter med retningslinjer, så beklager jeg. Er ikke meningen å henge ut noen. PS. Kan noen lære meg å lage disse drop-down boksene? ^
veglin Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 går alltid forbi annonser der navnet heter: bmw,eller selger! Alltid utlendinger
Bimmerlars Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Må jo se på bilen før du handler uansett, så må du vurdere bilen når du er hos han/hun
Hawkon88 Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 For min del hvis det er snakk om en del penger (gjerne over 50k?) ville jeg tatt en "NAF" kjøpstest på bilen(e) jeg er interessert i. En billig forsikring på å få vite alt som er galt, og som selger kan ha utelatt å fortelle om..
Alex88 Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Må jo se på bilen før du handler uansett, så må du vurdere bilen når du er hos han/hun Er enig med deg der
Dirty Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Må jo se på bilen før du handler uansett, så må du vurdere bilen når du er hos han/hun Er enig med deg der Joda, men mange av disse er ikke til å stole på, derfor gidder man ikke kjøre 40 mil før man vet det er en bil man kan tenke seg. var just å så på en bil. var skeptisk, var noe pakk. og joda når jeg kom fram etter 4 timer i bilen var det bare søppel og ble trua på livet og ville ha penger siden jeg hadde sakt jeg skulle ha den. så fra nå av handler jeg ikke en dritt vis navnet ikke er norsk, gidder ikke bruke tid og resurser på slikt, er ikke første gangen heller og joda Finnes jo nordmenn også som er noen idioter og kjeltringer, men føler det er større sjangs for at man ryker på en smell vis navnet er utenlansk
Wacman Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Med den norsken der,kunne du selv lett bli tatt for å være utlending,bare så du vet det. Det er også en skrivefeil i trådens overskrift/tittel. Det skal være 'dårlige'. Mulig det bare er en måte å lufte den lille hverdagsrasisten i dere,men det er absolutt ikke noe verre å kjøpe bil av en med et rart navn enn av en sleazy drittsekk som heter Ronny-Oddgeir og tror han kan skru selv.
noekult Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Jeg har eid åtte biler totalt, alle kjøpt av etniske nordmenn, og seks av bilene hadde grove feil jeg fant ut av i ettertid som alle etniske nordmennene unnlot å fortelle om eller i ettertid ville gjøre opp for seg på. Min erfaring er å være ekstra skeptisk til ungdom (under 30), uansett bakgrunn. Min nåværende bil ble kjøpt av norsk gutt i 20-års alderen som "ikke visste om bensinlekkasjen som blir synlig på bakken over natta". Min forrige bil (E34 525 IX) ble også kjøpt av en good looking norsk gutt i 20-åra som slang med vinterfelger som egentlig ikke passet bilen. Og så videre. Min første bil kjøpte jeg av en norsk mann i 40-årene som (etter hva verkstedet mitt sa etter at bilen brøyt ned på vei hjem) fikk EU-godkjent bilen uka før på uærlig vis (verkstedet sa at det ikke var sjans for at bilen ble godkjent på ærlig vis). Solgte en bil (en gammel Corolla) til en norsk kis som sa at han skulle ta seg av årsavgifta, men som unnlot å gjøre det helt til jeg måtte ut med kravet. Det var en muntlig avtale, og han svarte aldri på telefon fra meg i ettertid. Jeg stoler like lite på hvem som helst ved kjøp av bruktbil. Punktum. Altfor mange uærlige rasshøler der ute. De jeg stoler på er profilerte bruktbilsjapper som har erfarne folk til å ta inn nye bruktbiler og som har noe å tape på dårlig rykte. Mine venner forteller oftere om utlendinger som gav dem mye hjelp på veien, enn skeptiske nordmenn som tror nordmenn er de ærligste menneskene på jord.
Alex88 Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Må jo se på bilen før du handler uansett, så må du vurdere bilen når du er hos han/hun Er enig med deg der Joda, men mange av disse er ikke til å stole på, derfor gidder man ikke kjøre 40 mil før man vet det er en bil man kan tenke seg. var just å så på en bil. var skeptisk, var noe pakk. og joda når jeg kom fram etter 4 timer i bilen var det bare søppel og ble trua på livet og ville ha penger siden jeg hadde sakt jeg skulle ha den. så fra nå av handler jeg ikke en dritt vis navnet ikke er norsk, gidder ikke bruke tid og resurser på slikt, er ikke første gangen heller og joda Finnes jo nordmenn også som er noen idioter og kjeltringer, men føler det er større sjangs for at man ryker på en smell vis navnet er utenlansk Jeg skulle selge bilen min, den tiltrakk seg 2 norske useriøse "kjøpere". Litt av noen historier som kom opp. Men jeg kan ikke dømme nordmenn siden jeg kom over 2 idioter. Man kan ikke dømme folk pga navn eller opprinelse.
Peer Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 TABU: Biler til salgs med utenlandsk eier, ville dere vært skeptiske? AUTOMATISK SKEPTISK. Igrunn, utenlandsk navn + bil eller nummer registrert på noen andre, NO SALE.
Yngvejos Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Utlendinger er forskjellige. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å kjøpe bil av en utlending som kunne utforme en god annonse med fornuftig innhold. Hvis annonsen inneholder ting som super eksos, spesial chip og andre ting som ikke kan oppgis med produsent og modellnavn, styrer jeg unna uansett om selger er etnisk norsk eller utlending. Jeg styrer også unna biler som blir solgt av nordmenn som ikke kan skrive norsk. Ved å lese annonseteksten og se på bildene, greier man som regel å finne ut om selgeren er seriøs uansett opprinnelse. Jeg hadde heller kjøpt en velholdt E30 m-tech2 av en pakistaner enn en harrystyla e36 av en nordmann.
hagenisse Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Jeg styrer også generelt unna dårlige annonser. Jeg tenker at hvis fyren ikke tar seg tid til å utforme en annonse skikkelig har han sikkert samme forhold til bilen. Er det en skikkelig annonse, bilen virker bra og selgeren gir et godt inntrykk er det ett fett for meg om selgeren heter Ali Raza Mohammed eller Ola Nordmann..
Platti Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Med den norsken der,kunne du selv lett bli tatt for å være utlending,bare så du vet det.Det er også en skrivefeil i trådens overskrift/tittel. Det skal være 'dårlige'. Mulig det bare er en måte å lufte den lille hverdagsrasisten i dere,men det er absolutt ikke noe verre å kjøpe bil av en med et rart navn enn av en sleazy drittsekk som heter Ronny-Oddgeir og tror han kan skru selv. Sikter du til forrige post, med den første setningen? Jeg ser meg enig i poenget ditt om overskriften Jeg håper du alikevell klarer å se en vesentlig forskjell på min tekst og sitatene (hvis ikke har jeg feilet stort i norsk-opplæringen). Oppfatter en generell holdning. Jeg må, selvfølgelig, også si meg fullstendig enig med at det er maaange sleipe nordmenn rundt omkring! Kjøpte IS'en av en person som faller under denne kategorien. NAF-kontroll er absolutt kjekt Denne bilen er EU-godkjent 15. Mars i år, men det er alikevell noe med dårlige annonser og lugubre svar som skremmer en. Usikkerheten rundt bilen er fortsatt en mangetimers reise unna.
Platti Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Jeg skulle selge bilen min, den tiltrakk seg 2 norske useriøse "kjøpere". Litt av noen historier som kom opp. Men jeg kan ikke dømme nordmenn siden jeg kom over 2 idioter. Man kan ikke dømme folk pga navn eller opprinelse. Man kommer borti litt av hvert. Sørgelig er det uansett. Jeg får dra å ta en titt Som jeg sa over, så er nysgjerrigheten en vanvittig drivfaktor!
Platti Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Jeg har eid åtte biler totalt, alle kjøpt av etniske nordmenn, og seks av bilene hadde grove feil jeg fant ut av i ettertid som alle etniske nordmennene unnlot å fortelle om eller i ettertid ville gjøre opp for seg på. Min erfaring er å være ekstra skeptisk til ungdom (under 30), uansett bakgrunn.Min nåværende bil ble kjøpt av norsk gutt i 20-års alderen som "ikke visste om bensinlekkasjen som blir synlig på bakken over natta". Min forrige bil (E34 525 IX) ble også kjøpt av en good looking norsk gutt i 20-åra som slang med vinterfelger som egentlig ikke passet bilen. Og så videre. Min første bil kjøpte jeg av en norsk mann i 40-årene som (etter hva verkstedet mitt sa etter at bilen brøyt ned på vei hjem) fikk EU-godkjent bilen uka før på uærlig vis (verkstedet sa at det ikke var sjans for at bilen ble godkjent på ærlig vis). Solgte en bil (en gammel Corolla) til en norsk kis som sa at han skulle ta seg av årsavgifta, men som unnlot å gjøre det helt til jeg måtte ut med kravet. Det var en muntlig avtale, og han svarte aldri på telefon fra meg i ettertid. Jeg stoler like lite på hvem som helst ved kjøp av bruktbil. Punktum. Altfor mange uærlige rasshøler der ute. De jeg stoler på er profilerte bruktbilsjapper som har erfarne folk til å ta inn nye bruktbiler og som har noe å tape på dårlig rykte. Mine venner forteller oftere om utlendinger som gav dem mye hjelp på veien, enn skeptiske nordmenn som tror nordmenn er de ærligste menneskene på jord. Snakker vi statistikk? Virker som du har gjort deg visse erfaringer. Må nesten ta lærdom av historien din, og alltid sjekke bilen skikkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå