duemorty Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Lurte på om noen har noen gode forslag til og behandle skinn? og evt hvor man kan få kjøpt noen produkter, skinn setene er sånn små slitt vet ikke om det er noen mulighet til og fikse sånn selv? Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Prøv her. www.leathermaster.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Lurte på om noen har noen gode forslag til og behandle skinn? og evt hvor man kan få kjøpt noen produkter, skinn setene er sånn små slitt vet ikke om det er noen mulighet til og fikse sånn selv? Takker for alle svar. jeg bruker autoglym sine produkter, det er bra saker, må bruke mye tid for å ha det skikkelig. sender du bilen inn for rens hos et firma så har de tepperensmaskiner som dem bruker, jeg fikk gjort det på min forrige bil, og skal love deg interiøret så ut som den nettopp kom ut fra fabrikken. på hjemmesidene til karcher kan du leie maskin for 250kr for en dag har du riper på setene og hvis de er sort farge så har jeg lest på nettet at folk bruker sko krem der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Vet ikke helt om en tepperenser er anbefalt å bruke på skinn, men muligens det fungerer!? Selv bruker jeg helst Swissvax sine lærprodukter. En pakke med det du trenger koster 5-600kr, men da har du også for en god stund fremover. Eller skal vel også Chemical Guys sin kombo (rens/krem) være veldig grei i bruk. Angående slitasje, så kan mye fikses med Swissvax Leather Healer som inneholder farge. Brukte dette på interiøret i min bil i høst, og ser veldig bra ut. Absolutt å anbefale... Kan kjøpes hos Scandicshine.no og swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Hvilken farge er setene? Har god erfaring med Dynamix, ST-Import har diverse farger på lager, både rens, farge, olje og "skinnsparkel" for tetting av riper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duemorty Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 de er svarte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Er det BMWs orginale skinnseter så vil jeg anbefale BMWs orginale rense og pleie produkter, www.gsbildeler.no har dette, har selv prøvd produktene, og ble positivt overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Jeg gikk på en møbelforretning og kjøpte rens, farge og forsegler. Det fjerner ikke "rynkene", men fyller de opp med farge slik at det ser nesten nytt ut. Setene jeg kjøpte var veldig stripete og harde når jeg fikk de hjem, men etter rensen og fargebehandlingen fikk jeg kommentarer om at de så nesten nye ut. Fargen kom på en flaske, og skulle masseres inn med svamp. Etter 12 timer elns, skulle det overskytende tørkes av og forseglingen påføres. Jeg vil anbefale å kjøpe en ekstra flaske med forseglingen, da jeg satt der med fingeren i ræva, tom flaske med forsegling og et papir som fikk svarte flekker når jeg gnidde litt hardt over setene. Etterpå kjøpte jeg noe som heter Lærolje på Biltema, sammen med etpar bokser Lærbalsam. Behandlet interiøret en glovarm uke i sommer. Smurte først inn med oljen, lot det stå og trekke til det fikk tørre flekker, så gnidde jeg på enda mer, helt til det var tomt i flasken. Etterpå tørket jeg av det som var igjen, og begynte å sette inn alt med lærbalsamen. Interiøret sto i bilen og svettet, jeg gnidde inn flere ganger. Spesielt baksiden av nakkestøttene bak var harde, da de tar imot alt sol som kommer inn bakruten. Jeg vil tørre å påstå at mykheten ble omtrent som om det var nytt. Blir det sprekker nå, så er det fordi noen har en kniv i baklommen. Ikke pga at skinnet er tørt og hardt. Den oljen og balsamen fra Biltema tror jeg er beregnet på skinnjakker, så mykt er det ingen tvil om at det blir. På nakkestøttene bak opplevde jeg at det begynte å renne/dryppe litt, så legg noe over hattehylla og andre deler du ikke vil ha flekker på. Eneste problemet er at både oljen og balsamen lukter jævlig, så vil anbefale å henge inn en baum, evt. etterbehandle setene (når de er tilfredsstillende myke og alt overskytende er tørket av) med Meguiars Leather Conditioner, eller andre skinnprodukter som lukter godt. HUSK: Behandling av skinnseter tar LANG tid. Jeg holdt vel på i omtrent en uke med mine. Spesielt fargingen og forseglingen skal stå lenge (forsegling skal gjentas til du kan gni et hvitt tøystykke over, uten at det tar til seg fargen), fordi du vil ikke at verken deg eller noen som sitter på skal få svarte flekker på lyse klær. Jeg er ikke i tvil om å anbefale dette, da jeg kommer til å gjenta denne behandlingen på interiøret i 7eren også. (kun oljing og balsamering, de er svarte og rynkefrie så farging er unødvendig.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beta Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Dynamix produkter er noe som kan anbefales på det aller sterkeste. Du kan handle for en billig penge rett fra produsenten. Hadde noen "hvite" striper i setene mine, etter en kveld med behandling ser de ut som nye igjen. Deilig skinn lukt får du også.. http://www.dynamixdyes.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Jeg gikk på en møbelforretning..... Du har ingen bilder av resultatet her rolfi? Usikker på hva jeg skal bruke/kjøpe/gjøre i dette havet av forskjellige teknikker og produkter. Din "historie" fanget oppmerksomheten min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Ligger etpar "før" bilder her: viewtopic.php?f=6&t=47078&hilit=E28+528i&start=75 Skal se om jeg finner resten av bildene i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Såklart ligger bildene på den stasjonære, som for tiden ikke vil skru seg på... Men altså. ALLE riper, rynker og steder der fargen var slitt bort, ble helt fine igjen. Rynkene forsvinner ikke, men de blir "usynlige". Det er ikke noe hokus pokus. Jeg dreit langt i fargematching osv. Svart er svart, tenkte jeg og fargen passet perfekt. Leather Master Strong effect leather cleaner Leather Master Colour make up Leather Master Leather protection cream Det er produktene jeg brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Det er gull rolfi, da skal jeg jammen gi de produktene ett forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Bruker selv Auto Glym leather care cream. Er lett og bruke og gir et godt resultat. Lukter godt også. Men nå behandler jeg skinnsetene to ganger i året så de ser nye ut hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 19, 2011 Share Skrevet Februar 19, 2011 Dynamix har en "filler" for å fylle opp sprekker og krakeleringer. Har sett flere eksempel på gode jobber med produktene deres. Full pakke med farge til hele bilen, fillerstoff, rens og pleiestoff koster ca 12-1300,- levert på døra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå