Gå til innhold

torbohavari


kenlund87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Da gikk turbon til gokk i bimmern.. :(

Har en 520D e39 2002 modell.

Det jeg lurer på, er om det går greit å sette inn en turbo fra en 525D uten noe modifisering? Eller MÅ jeg ha fra 520?

Kanskje noen her med litt peiling har andre tips til meg?

Kanskje noen vet hva som kan være årsaken til havari også? Så jeg ikke ødelegger neste turbo med en gang.. Noe som bør sjekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å vite hvordan kilometerstand du hadde og om det er blitt byttet veivhusventilasjonsfilter.

Bare sånn for moro skyld.

Men du må nok ha 520d turbo vil jeg tro, da kanskje er bygd om litt forskjellig, i tillegg til at det sikkert ikke er samme innfesting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På din E39 sitter det nok enGarret gt1749v men på 525 sitter gt2052v .1749v sitter også på 150 hk i E46 . Det er nok lik innfesting mot manifold men muligens ulik tilkobling på trykksiden av turbo. Jeg har tidligere gjort oppgradering på denne måten på et annet bilmerke med godt resultat ,vel å merke etter tilpasning av programvare i motorstyring og bytte av insprøytningsdyser som passet oppsetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det "enkelt" jeg, å fikk i en orginal turbo. Fant INGEN i Norge, men var heldig å fant EN i Svergie.

Men nå ser jeg at innsugsmanifolden er stappa av sot å dritt.. Nå har jeg stått å klødd meg i hue i noen timer. Er det ikke mulig å dele manifolden, slik at jeg kan få skrapa ut all dritten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...