kenlund87 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Hei! Da gikk turbon til gokk i bimmern.. Har en 520D e39 2002 modell. Det jeg lurer på, er om det går greit å sette inn en turbo fra en 525D uten noe modifisering? Eller MÅ jeg ha fra 520? Kanskje noen her med litt peiling har andre tips til meg? Kanskje noen vet hva som kan være årsaken til havari også? Så jeg ikke ødelegger neste turbo med en gang.. Noe som bør sjekkes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Vill vel tro at den blir noe stor for motoren din, hvis du kjører noen form for trimprogram i styreenheten vil det vel kansje funke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenlund87 Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Bilen er chippa i hjernen (ikke sånn billig powebox) det er sikkert gunnen til det som nettop hendte også.. Men hvilken turbo kan jeg sette inn? Hva heter/hvilken turbo står i bilen orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Hadde vært greit å vite hvordan kilometerstand du hadde og om det er blitt byttet veivhusventilasjonsfilter. Bare sånn for moro skyld. Men du må nok ha 520d turbo vil jeg tro, da kanskje er bygd om litt forskjellig, i tillegg til at det sikkert ikke er samme innfesting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 om disse har lik infestning og den passer så vil det nok fungere greit men du vil få mer turbolag da denne er laget for 0.5 liter større motor til gjengjeld vil du kanskje få mer effekt når turboen først slår inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 På din E39 sitter det nok enGarret gt1749v men på 525 sitter gt2052v .1749v sitter også på 150 hk i E46 . Det er nok lik innfesting mot manifold men muligens ulik tilkobling på trykksiden av turbo. Jeg har tidligere gjort oppgradering på denne måten på et annet bilmerke med godt resultat ,vel å merke etter tilpasning av programvare i motorstyring og bytte av insprøytningsdyser som passet oppsetet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenlund87 Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2010 Gjorde det "enkelt" jeg, å fikk i en orginal turbo. Fant INGEN i Norge, men var heldig å fant EN i Svergie. Men nå ser jeg at innsugsmanifolden er stappa av sot å dritt.. Nå har jeg stått å klødd meg i hue i noen timer. Er det ikke mulig å dele manifolden, slik at jeg kan få skrapa ut all dritten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mars 25, 2010 Share Skrevet Mars 25, 2010 Mulig du har defekt egr da. Tror nok ikke du kan dele plastinnsug, husker ikke. Kjøp felgrens, gjerne tofarga, tokomponent felgrens fra shell, den er helt sinnsyk, gjetter at den løser det fort opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå