Gloss Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Spm er sikkert stilt tusen ganger før, men er svært takknemlig for alle svar. Saken: Skal kjøpe 19" felger til sommeren. Bilen er E46 sedan. Felgtype er bestemt, ikke størrelse. Det jeg lurer på er: Bør jeg kjøpe 8,5`foran og 9,5`bak, eller 8,5`på alle fire? Tenker da 235 eller 265 bredde på dekk. Vurderer litt senk, men vil ikke ha bilen for stiv/lav. Bare kledelig med valgte felger. Uten valsing. Hvor mye anbefales? Finnes 30/20? Har 40/40 liggende, men mistenker at det blir litt mye? Alle meninger/erfaringer tas imot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Kommer litt an på innpresset på felgene, men 9,5 skal gå bra bak på E46. Innpresset bør ideelt være 40-45. 265-dekk kan imidlertidig bli litt mye. Ville hørt om du kunne fått 255/35 i stedet. Originalt er jo bilen høyere foran enn bak så jeg ville senka 20mm mer foran enn bak så bilen ikke blir "siræva". 40/20 e.l er pent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloss Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Takker:) Hva må man ut med for et slikt sett, kun fjærer? Hvor kjøper man? Finnes jo en jungel av butikker der ute:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Gs bildeler, Koed.no, shmiedmann etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 jeg har 40mm senk bak. 9,5x19 med 265 dekk. 1,5xm spacers. Subber med mer enn 2 i bilen. anbefales ikke FORUTENOM at det ser PERFEKT gromt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloss Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Ok:) Takk for svar! Men om jeg velger for eks 8,5 235 foran og bak...hvordan senk anbefales for pen look? Vil ikke ha slitsom lav bil... ønsker bare at det skal se pent ut i hjulbuer.. 265 ser fett ut ja..men går nok bort fra det da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloss Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Ok:) Takk for svar! Men om jeg velger for eks 8,5 235 foran og bak...hvordan senk anbefales for pen look? Vil ikke ha slitsom lav bil... ønsker bare at det skal se pent ut i hjulbuer.. 265 ser fett ut ja..men går nok bort fra det da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 ta heller 9,5x19 med 235x35x19...det tror jeg blir fint med 40 mm og "praktisk". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 9,5, et 40 med 255/35 vil nok være tilnærmet max av det du får plass til uten vals på e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Sier meg veldig enig i det som gaasen sier over her! Kan gi deg et eksepmel her av min bil.. Den har 8,5X19" ET 40 fremme og 9,5X19" ET45 bak med 225/35R19 fremme og 255/30R19 bak.. (Handler også mye om dekkvalg når du strekker det slik ut i grenseland, mye forskjell på hvor brede dekkene er over skuldrene.) Det står coiloverkitt på min bil, så er ikke 100% sikker på senkingen, men skal tilsvare ca 40/20 + 15mm org fra fabrikk. (Subber med to "kraftkara" bak i bilen ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Har 8.5x19 med ET35 foran og bak på vår E46 sedan. Da med 235/35 profil. Bilen er vel senka ca 40mm bak og 50mm foran (uvist ettersom det er justerbart) Dette syns jeg er perfekt dimensjon. da får du felgen heeelt ut til hjulbuekanten og dekket strekker seg inn under hjulbuen har du derimot noe breiere enn 235 så vil den subbe, hvertfall med annen bredde og innpress.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 .........hadde den slik en stund... subba egentlig ikke særlig ved vanlig kjøring da.. men vi har en litt vemmelig utkjørsel fra byggefeltet med 90` sving og oppoverbakke men en kant på, da skrapa den litt ved krenginga.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloss Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Takk for svar alle sammen. Kjempebra med litt bilder og:) Er ET det samme som innpress(litt flaut å spørre)? Ser ut som dere alle går for breiere bakdekk enn fremdekk. Er dette must i deres øyne? Kan jo være kjekt å kunne bytte fremme og bak for å slite de fire dekka likt... Papirene på senkesettet mitt sier lite om hvorvidt det er 40 på begge fjærer. Tysk språklig er jeg elendig:). Men er det sansynlig at alle fire er samme senk eller selges settene uten unntak med forskjellig høyde foran og bak? Mange spm... men greit å bli litt opplyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 ET er det samme som innpress. Det er ofte utseendemessige forskjeller på like felger med ulik bredde, som f.eks mer kant eller mer buing på eikene. Det er pent Senk fås både enten som likt foran og bak (f.eks 40/40) eller mer foran enn bak (f.eks 60/40). "Steiler" bilen, dvs det er mer luft i hjulbuene foran enn bak har du mest sannsynlig lik senk f/b da det er sånn de er satt opp fra fabrikken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå