Gå til innhold

Oljeforbruk 320d?

Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Oki skjønner.. ja gjør meg ingenting .. Bare lurte på hva som var normalt :)

Da er det normalt da mao.. Pleier å peile ukentlig å fylle etter så det er godt med olje hele tiden.. kjett om den skulle gå under minimum strek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bruker også ca 1 liter på oljeskift, da har jeg oljeskift mellom 10-12.000.

Diesel biler skal bruke litt olje men ikke så mye at man må fylle etter på mellom oljeskift

Det er nok et ønske men mange biler som har skiftinterval på 30-35 tusen km, da går det nok mere en 1 liter mellom skiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være du har en lekk også.. men det ser du fort nedi motorrommet om det er fett og gris og gukke der... jeg så det på min.. fikk det fiksa.. og min 318 som har gått 206 tusen km bruker under en halvliter på 10,000 km :) (jeg kjører... ekstremt... mye..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva skiftintervallet er på min '99 320d, men jeg skifter på hver 10.000km(enkelt å følge med på) - skifter alltid både olje og filter.

Neste skift nå blir på 410.000km, og forbruker er kanskje 5mm ned på peilepinnen. Jeg sjekker oljenivået hver gang jeg fyller diesel, bare for å være på den sikre siden. Syntes det er greit å ha kontroll om det skulle skje plutselige endringer.

Om jeg hadde hatt et forbruk på 1l olje på 1000km så hadde jeg ansett det som en grunn till å heloverhale motoren.

Ville ikke vært bekymret over oljeforbruket dersom det er stabilt, og ikke økende. Eller man ikke merker noe til forbrent oljelukt av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeforbruk vil alltid variere fra bil til bil og fra eier til eier så blir litt feil å sammenligne, men min fars 520d (m47) Bruker ikke nok til at vi etterfyller mellom skiftene, følger sii. Den er gått 250k og har vært chippa de siste 140k. Blir som sagt feil å sammenligne så kan ikke si at det er noe galt med din ut ifra noe slikt, men kan jo alltid være greit å sjekke. Diesel maskiner har jo en turbo som er oljesmurt hvor det også kan forsvinne litt olje, mulig at turboen din er litt sliten, tilfeldig gjetting selvsagt. Ta en liten sjekk om maskinen er helt tørr hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...