Kristian Skrevet Mars 30, 2010 Share Skrevet Mars 30, 2010 om den koster 350 000 eller 420 000 kr har ikke noe å si for en sånn bil mener jeg. uansett er det alt for mye å heeeelt ulogisk å bruke så mye penger på en så gammel bil, å takk gud for det! nettopp derfor jeg ville kjøpt den. så slipper vi også forhåpentligvis å se at den bli kjøpt av en 18 åring med ferskt sertifikat og ustabil høyrefot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 30, 2010 Share Skrevet Mars 30, 2010 Jeg tror desverre du må vente noen år til før en 93mod audi og e34 m5 begynner å stige i pris. Det er "desverre" for mange av dem på markedet til at etterspørselen driver prisene oppover igjen. Faktum er at det ikke er så veldig mange E34 M5 igjen. Det ble bare produsert ca 11500 eks, færre enn E30 M3. Og VELDIG mange har blitt 520/525 og delebiler til E30-bygg her til lands de siste årene, så uttynningen er faktisk ganske kraftig. Norge skiller seg ut siden vi har ekstremt mange touringer her til lands, så man blir kanskje litt "lurt" av dette. Men, siden etterspørselen etter eldre, motorsterke sedaner med høyt bensinforbruk er lav i Europa, hjelper det ikke at det er få biler igjen. Prisene er lave, men prisene på fine 3.8 sedaner og touringer har stabilisert seg og i noen tilfeller krypet oppover i Tyskland. Slitne 3.6er går fortsatt for vekslepenger. Audien er en heeelt annen sak, slikt går på høggeren nå etterhvert. Nå diskuterer ikke vi e30m3, men se versjonen. Dessuten er bilene tilsalgs i norge et separert marked fra resten av europa som følge av avgiftene og den relative kjøpekraften vi har. Jeg vil forresten også påstå at det er tynnere med vanlige e30m3 enn e34m5 hvis vi skal tro hva som ligger tilgjengelig på finn.no og autodb. Dessuten kan desverre ikke jeg se at e34m5 har begynt å stige i pris helt enda,- noe som egentlig var en påstand du ikke har argumentert imot. Alt i alt er framdeles denne saab90 jeg snakket om i den standen jeg nevte mye mer sjelden enn e30m3 i tilsvarende stand, men likevel gikk den etter 2mnd 30% under prisantydning ved første visning for 7000kr. En bil som var nettopp eu-godkjent og null rust. Etterspørsel er framdeles ALT, og så lenge e34 ikke har opparbeidet seg samme CULT-status som e28m5(35i) eller e30m3 enda (sannsynligvis litt pga utseende ikke skiller ser så markant utifra en vanlig m50 utgave, jeg tenker da på e30m3 sine skjermer, bagasjeluke/takkasett osv) selvom for all del e34m5 flekker e30m3 på rettstrekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå