Gå til innhold

Hjelp - "level control system failure" E61

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne feilmeldingen som en hyggelig start på påsken fra bilen i dag. Vises ikke ved start, men etter å ha kjørt noen meter kommer den, og forsvinner ikke.

Noen som har erfaring med denne feilen, og evt hva som kan sjekkes før jeg tar den til Havaria??

525 DAT 05 modell, gått 95'

På forhånd takk for tips!

Skrevet

Hei

Hadde samme feilen på min e61 det er feil med nivå reguleringa bak etter diagnose på bmw viste det seg at det var kompressoren til luftputene som var defekt. :D:D

• 3 months later...
Skrevet
Kan bekrefte kompressoren,kompis hadde samma greia..

Samme her...antakelig børstene på el.motoren som er utslitt. Havaria tar ca 14000 tusen for å bytte kompressor. - Kjøpte en av GS- til 8000 tusen og installerte denne selv. I etterkant skrudde jeg litt på den gamle og fant ut at børstene var utslitt...galskap å måtte kjøpe en helt ny kompressor, da børstene så helt vanlige ut.

Skrevet

Har vært et problem på E39 og mener muligens noen E61 at det kommer fukt/vann nedi reservehjulsbrønnens nabolag, og dermed inn i komressoren til nivåreguleringa. Vi har byttet mange på E39, også en god del på E61.

Annen kjent sykdom på E61 er antenneforsterkeren i "spoileren" der det øvre bremselyset sitter tar kvelden. Ellers er E61 en ganske bra bil. (turboras på 530d,sprukne manifolder,etc.)

Skrevet

Hei.

Har akkurat hatt samme feilmelding og skiftet kompressoren på strandveien Auto i Trondheim. Kostet meg såvidt over 10000 kr med rabatter fra BMW CCN.

Skrevet

Den er superlett å bytte selv så bare tull å betale noen for å skru et par skruer og deretter drikke kaffe for pengene dine.

Skrevet

Har akkuratt samme feilen selv. Har hatt bilen på diagnose, og det var kompressoren her også:(

Har Elcon Garanti på bilen, så får dekt halve beløpet!

Jørn

• 9 months later...
Skrevet

Ja, samme feil hos meg! - Kjøpte ny hos GS og innstallerte selv ny. Men sjekk børstene først, disse fåes sikkert for en hundrings i en "vaskemaskin butikk".

• 2 weeks later...
Skrevet
Har vært et problem på E39 og mener muligens noen E61 at det kommer fukt/vann nedi reservehjulsbrønnens nabolag, og dermed inn i komressoren til nivåreguleringa. Vi har byttet mange på E39, også en god del på E61.

Annen kjent sykdom på E61 er antenneforsterkeren i "spoileren" der det øvre bremselyset sitter tar kvelden. Ellers er E61 en ganske bra bil. (turboras på 530d,sprukne manifolder,etc.)

Har en 2005 BMW 530 DAT M-Sport

Når bilen går på tomgang lukter det noe helt jævlig sur diesel lukt ved oksos siden av motoren..

Kan det være pakninger eller prukken manifoil??

Skrevet

får feil på kompressor ja, men i di fleste tilfellene er det kun en slange inn på kompressoren som er røket av, koster vel 10 kr eller noe for en ny

Skrevet

Når bilen går på tomgang lukter det noe helt jævlig sur diesel lukt ved oksos siden av motoren..

Er ikke det vanlig diesel lukt da? Uten partikkelfilter da.

Skrevet

Er ikke det vanlig diesel lukt da? Uten partikkelfilter da.

Høres ut som dieselvarmer dersom du har det. Den kan lukte temmelig surt når den fyrer opp.

Skrevet

Kompressor er en kjent feil på e61.

Du må bytte hele enheten da de ikke lenger selger løse deler til den

Jeg bestilte på http://schmiedmann.no/ og byttet den selv på under 30min, husk å få med det grønne releet som styrer dette spetaklet, det er enkelt å bytte, ligger under reservehjulet.

deretter på du på bmw eller verksted med utstyr til å stille inn riktig nivå igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...