justnasty Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Hei, eier en 520i - 04' modell. Lurer på om jeg kan bytte original luftfilteret på bilen med en K&N luft filter? Fant en side som viser at det er mulig på 525i, 528i,530i. Noen som har erfaring om dette? https://www.trinityautosport.com/mercha ... cts_id=256
Johnsen86 Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Det filteret du fant der er ett såkalt innsatsfilter, det settes inn i den orginale luftfilterboksen og er dermed ingen problem å bruke, usikker på om det vil gi endring i lyden på din bil. Tenker du på effekt ville jeg ikke gjort det, er mest sannsynlig ikke merkbar forskjell, orginalt filter er det beste for motoren. Om det er lyd du er ute etter er det derimot åpent luftfilter du burde ha, da byttes hele luftfilterboksen ut med ett filter som dermed står ute i friluft.
S.Arnesen Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Søk litt på forumet angående kn filter og slikt, så finner du alt du trenger og vite og litt til... hehe
justnasty Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Heh. Det er jo klinumulig å gjøre denne bilen "mer robust" uten å gjøre noen store tiltak. Chip tuning ville utgjort bare 15HK. Noen som har forslag?
*MrB* Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Det koster å hente ut hk fra en sugemotor. K&N filter gir deg vel sånn ca 0hk. 15hk økning med chip på den motoren tror jeg ikke på før jeg ser effektkurve før/etter. Skal du ha effektøkning som monner, så må du fleske til med kompressorkit fra ESS. Det gir 260hk/315nm. Men billig er det ikke: http://www.esstuning.com/products/M52TUB22-Twin-Screw-Stage-2-%28TS2%29-.html
HMW Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Enig der.. om du får 15 hester med kun chip så kan du tjene mye penger.
S.Arnesen Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Heh. Det er jo klinumulig å gjøre denne bilen "mer robust" uten å gjøre noen store tiltak. Chip tuning ville utgjort bare 15HK. Noen som har forslag? Om du ønsket en bil med tuning potensalet burde du jo ha tenkt på dette før du valgte en stor og lat 5'r... hehe Turbo kit er nok tingen om du vil ha litt gamp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå