Gå til innhold

Stein imellom varmeskjold ved bremsene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hellu, ganske anonym på forumet, har ikke en bil å skryte av helt enda så poster ikke noe særlig :P Er en 520i 98. Men over til det jeg lurer på.

Jeg har satt på sommerdekka med 19'' bbs motorsport. Men sliter litt med at det kommer småstein som setter seg imellom varmekjold og bremser forran, må stoppe mange ganger for å få steinen vekk, noen ganger må jeg av med hele hjulet. Det lager en uhyggelig skarp skjærete høy skrapelyd når det er stein der. Jeg har bare 1 alternativ så langt, det er å bøye varmekjoldet mot bremseskiva så det er 2-4 milimeter klaring, så stein ikke kommer seg imellom, men er vel en annen løsning?

Skrevet
Du kan kjøpe nye som er oppgradert nettopp for å ungå dette problemet. Eller du kan gjøre som jeg har gjort, bare fjerne de...

Ok, takker for svar :)

Skrevet

Men.. ikke noe vits å være anonym! 520 er jo absolutt en fin bil! Cruisevogn med god komfort

Skrevet
Men.. ikke noe vits å være anonym! 520 er jo absolutt en fin bil! Cruisevogn med god komfort

Nei nei, bilen er utrolig deilig å kjøre, beste bilen, bare litt svak. Grunnen til at jeg er litt anonym er fordi jeg ikke har gjort noe med den enda :P:)

Skrevet
Jeg ble kvitt problemet når jeg monterte slissede skiver. De tar tydeligvis tak i steinen og slynger den ut. ;)

Slissede skiver, ok skal se om jeg får tak i de! Takk :)

Skrevet

Ja slissede skiver er et alternativ, men jeg kommer ikke til å ha rødglødende skiver, så jeg bare tok av varmeskjoldene jeg gitt. Funker fett for meg så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...