lloydsb Skrevet Mars 28, 2010 Share Skrevet Mars 28, 2010 Heisann Skal handle mitt første sett med justerbare coilover, da senkesettet har tatt kvelden.. Det står i mellom JOM (cirka 3500,-) og supersport(4000,- satt ned fra 5000) JOM selges på koed, mens Supersport er på Gs, har ikke pratet med de enda.. men lure oxo på om supersport leveres med TUV? noen som vet? Det jeg interisert i å høre om er om noen har erfaringer? eller kjørt\sitta på med en bil som er montert JOM coilovers på... ønsker og erfaringer med supersport coilover settet (rimelige til 4k).. har hørt at jom er en mellom ting mellom komfort og stivt, men at er endel rebound(bounce)? supersport har jeg ikke hørt så mye om egentlig heller... er jo mer kjent i mine ører, men.. er det veldig stivt? vil ikke ha f.eks som fk highsport... det trenger man nyre belte til.. er sikkert endel tråder om coilovers... men ikke funnet så mye info\erfaringer om JOM derfor jeg spør... JOM er jo ganske så nytt på markede.. Takker får alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 28, 2010 Share Skrevet Mars 28, 2010 Jeg kjørte med supersport justerbart på min e46 i 1 år ca. Men jeg tok det av fordi det var for stivt... Ga ikke noe problem på den tiden jeg hadde det på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2010 Jeg kjørte med supersport justerbart på min e46 i 1 år ca. Men jeg tok det av fordi det var for stivt... Ga ikke noe problem på den tiden jeg hadde det på... ok, kanskje JOM er noe da.. Kanskje supersport er mer som fk på stivheten? (altså veldig stiv) gikk du tilbake til org? var det såpass stiv og ubehagelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 29, 2010 Share Skrevet Mars 29, 2010 ok, kanskje JOM er noe da.. Kanskje supersport er mer som fk på stivheten? (altså veldig stiv) gikk du tilbake til org? var det såpass stiv og ubehagelig JOM har jeg aldri hørt om, så det skal jeg ikke utale meg noe om. Har lest nå i senere tid at folk klager på at supersport er så mykt, men jeg har hatt justerbart på e46, og faste fjører og dempere på en e34. Erfaringen jeg har fått av det er at man skal lete lenge etter å finne noe stivere... Jeg gikk til justerbare koni dempere med eibach fjører.... Nydelig å kjøre med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 29, 2010 Share Skrevet Mars 29, 2010 Du skulle ikke satset på et coiloverkit med justerbar hardhet på demperene da? Det koster litt mer, men det ville jeg sagt det var verdt. Polardego her på forumet forhandler jo omtrent hva det skal være. Sjekk på www.zenk.no. Er det til E36 så er det et sett til 5990kr, dempere fra GAZ, justerbart i 40 trinn, 2 års garanti og med tüv. Jeg hadde iallefall vurdert det sterkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2010 Du skulle ikke satset på et coiloverkit med justerbar hardhet på demperene da?Det koster litt mer, men det ville jeg sagt det var verdt. Polardego her på forumet forhandler jo omtrent hva det skal være. Sjekk på http://www.zenk.no. Er det til E36 så er det et sett til 5990kr, dempere fra GAZ, justerbart i 40 trinn, 2 års garanti og med tüv. Jeg hadde iallefall vurdert det sterkt ok, nei tror jeg dropper det.. men ellers takk noen andre med erfaringer på supersport eller JOM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2010 Du skulle ikke satset på et coiloverkit med justerbar hardhet på demperene da?Det koster litt mer, men det ville jeg sagt det var verdt. Polardego her på forumet forhandler jo omtrent hva det skal være. Sjekk på http://www.zenk.no. Er det til E36 så er det et sett til 5990kr, dempere fra GAZ, justerbart i 40 trinn, 2 års garanti og med tüv. Jeg hadde iallefall vurdert det sterkt ok, nei tror jeg dropper det.. men ellers takk noen andre med erfaringer på supersport eller JOM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mars 30, 2010 Share Skrevet Mars 30, 2010 Du vil ikke handle Ta technix ? ligger på ebay.de til rundt 3400 inkl. frakt. med moms blir det litt over 4000, med da er det settet rustfritt også. Tror ikke JOM er bedre enn TA technix i hvertfall. Jeg er ganske fornøyd med TA pga. det er stivt men ikke alt for stivt liksom. Så det blir ikke sånn humpete senkesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2010 ok, ja er ikke dumt med rustfrit, men tror jeg går får enten supersport eller JOM, selges TA i norge? evt link\pris.. må da være noe flere på forumet med supersport og noen må jo ha prøvd JOM? :S fortell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Polardego her på forumet selger Ta Technix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 31, 2010 Share Skrevet Mars 31, 2010 Du skulle ikke satset på et coiloverkit med justerbar hardhet på demperene da?Det koster litt mer, men det ville jeg sagt det var verdt. Hva er fordelen med demperjustering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Jeg har et sett med justerbart fra SuperSport, men har ikke satt det på enda. Så jeg kan ikke utale meg om hvordan dette er på bilen. Kjøpte det på GS og Jan (på GS i Oslo) anbefalte det. De har ikke hatt noen reklamasjoner på settet. Det leveres med 2 års garanti og er TUV godkjent. Vet ikke hvor kjapt du skal handle sett. Men, hvis du kontakter med i løpet av 2 måneder kan jeg sikkert gi deg en full rapport på hvordan det er på veien. Jeg kommer til å kjøre mye dagligdags kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320icoupe Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Hei. Jeg har JOM på min E36 og er fornøyd med det. Er ikke for stivt og senker bra:) De kjøpte jeg på http://www.Qwt.no ... Mvh Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Du skulle ikke satset på et coiloverkit med justerbar hardhet på demperene da?Det koster litt mer, men det ville jeg sagt det var verdt. Hva er fordelen med demperjustering? Hvis han ikke vil ha det for stivt, men heller ikke for mykt. Da kan han justere nogenlunde etter hvordan han vil ha det. Prøve seg fram til det perfekte resultat er oppnådd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet April 4, 2010 Forfatter Share Skrevet April 4, 2010 Ja, det som er fordelen, men tror ikke budsjettet rekker frem til det.. men fortsatt intr i å høre om supersport og JOM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå