Gå til innhold

E39 Hjelp, dynamo problemer!


Toastjern
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte bilen til fattern til jobb i dag. Og da jeg var på vei hjem begynte batterilampa å lyse, så begynte SRS (airbag) lampa, den gule trekanten (som antispinn også går på, når den blir skrudd av) og "check" lampa.

Jeg fikk rimelig noia av de 4 lampene som plutselig lyste opp og stoppa bilen så fort som faen. Fikk taua den hjemmat og feilsøkte litt og bestemte for å plukke ut dynamoen. Bare sånn at jeg ikke tar feil så poster jeg her, men er rimelig sikker i min sak.: p

Dynamoen har sånne børster inni som ligger i kontakt med et eller annet rundt. (:P) Denne skal stoppe rimelig fort når du snurrer på den med hånda ikke sant?

Denne her slutta faen meg aldri å snurre :lol:

Am i correct?

Bilen er forresten en 2001 mod 520d sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal gå relativt lett og ledig rundt den såfremt den ikke er koblet opp i en krets slik at den faktisk lader. Noe som igjen krever mer hastighet enn du noen gang klarer og få til med håndkraft..

Få noen som har litt peil til og måle kretsen, for du kjenner ikke om børstene er i kontakt eller ei ved og snurre på den.

Hva med og måle ladespenning før du plukker ut dynamoen neste gang? Bare sånn for og kunne si at du faktisk har gjort det når alle spør deg om det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og måle ladespenning før du plukker ut dynamoen neste gang? Bare sånn for og kunne si at du faktisk har gjort det når alle spør deg om det. ;)

Må si meg enig i at å måle ladespenningen kanskje er smart å gjøre først..hehe

Jeg har hatt samme symptomer på min e39.. og da var det dynamoen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...