AutoMartin Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Har en 318i E36 som når jeg drar den opp i turtall sperrer på ca. 5200. Og hvis jeg da girer kjapt og prøver å dra videre på neste gir, fusker og putrer den som om den får for lite bensin....Sviver ellers greit. Hva kan dette være? Har nylig byttet bensinfilter, luftfilter, plugger, fordeler og ledninger. Det var ikke før jeg fikk prøvd en annen 318 at jeg innså hvor ille det var Kan jo nevne at jeg kjører med "powerfilter", og en chip jeg handlet på e-bay. Kan noe av dette spille inn på noen måter? Og tilslutt nevner jeg at den har begynt å tikke bitte grann på ventilene. Noen ideer??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spaix Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 kan ikke bare være vakum slangen som er morken da? en kompis av meg hadde samme problem å da var det bare vakum slangen:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nidfrost Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 kan ikke bare være vakum slangen som er morken da?en kompis av meg hadde samme problem å da var det bare vakum slangen:) sliter litt med samme problem selv.. men på 316 e36.. hvor sitter denne vakumslangen du snakker om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Sjekk kamaksel for slitasje om det er m40 motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Er det vakumslangen fra trykkregulatoren til bensinen som menes her? Og. ang kammen, så er den sannsynlig slitt da den tikker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard89 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Sjekk kamaksel om den er slitt som bimmerlars sier. Dette er en svakhet på m40 motoren! vært borti det samme.. ganske så sikker på at det er det Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrZyWiz Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Det er kammen din som er slitt, kjent feil på M40 motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDV Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 er nesten 99% sikker på at det er kammen. skjedde det samme med bilen min/ kjerringa sin. lempa ut motoren. mista ned i en m42 318is i steden, fungerer som gull Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now