Gjest Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Noen som vet hva som skjer om man bare kobler av stikkakslingene ? Vil man da få bakhjulsdrift som fungerer som en vanlig bakhjulsdrift ? Eller må man kutte bort fordelingskassa og sette på en lengre mellomaksling ? Grunnen til jeg spørr er for jeg ikke trenger 4x4 på sommeren, og om det ikke er store jobben å bytte om, så kan jeg spare noen få liter med bensin:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Du kan ikke ta av drivakslingene framme.Du tar veldig kjapt knekken på viskoseeneheten på senterdiffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Stemmer, du må ikke ødelegge en IX på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 kamerat av meg bygget sin e30 325ix om til bakhjulstrekk. måtte bytte girkasse og sveise nytt feste til den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 begynner ikke om en ix! må du gi deg.. e jo rått, sparer ikke noe med å bygge om, vase grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Kjøp en billigbil å sladde med istedet hvis det er det som er målet. Noe særlig bensin sparer du ikke, men blir sikkert litt sprekere... Må ta vare på de få E30ene som er igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 ja er helt idoti å bygge om! når man har sånn spesiell bil så ødelegger du det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Lurer i grunn selv jeg. Om man bygger den om på en bra måte må vel det være lov... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 det som er at en ix er verdt mye mer enn kun en bakhjulstrekker. du kan selge ix'en din og kjøpe 325i bakhjulstrekker å enda ha penger til overs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Men er det noen som faktisk har gjort dette før? hva bytter mann? girkasse? bærearmer? demåertårn? Bunnpanne? Er det andre forskjeller på vanlig og ix? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Enten må man bytte motorfester slik at motoren ligger 15 grader mer mot høyre slik bakhjulstrekkerene gjør og bruke vanlig manuell kasse og mellomaksel, men må da lage nye girkassefester på karosseri evt fra kassa. Vet ikke hvordan det passer med bunnpanne i forhold til travers bortsett fra at peilepinnen vil bli litt gal og bunnpanne ikke ligger plant lenger i tillegg til at oljeoppsuget ikke er det det pleier, fungerer dog nok. Lurt å i tilfelle bytte bunnpanne evt oljesugerør, usikker på om de er forskjellige. Eller så kan man la motoren stå og bytte kasse og mellomaksel og lage nytt girkassefeste som er vinklet 15 grader, evt. spacerjall. UANSETT synes jeg det er noe jall og tøys og faenskap som man ikke gjør med en orginal ix. Karosseriet er helt spesiellt for ix'en for å få plass til fordelingskasse og ekstra aksler så girkassefester er forskjellige som sagt. Vær vennlig å legg fra dere den ideen Som folk sier, kjøp heller en bil å herje med om det er målet.Har man aldri bruk for 4trekk er det idioti å kjøpe ix, de bruker mer og går betydelig dårligere, men steike for en vinterbil! =) En kompis kjøpe en e34 ix som var bygd om til baktrekk. Der var kassa festa med selvborrende skruer og sveising... Utvekslinga ble også helt feil, 120 på andre med 245nm og 192hk var litt trått. Bilen er nå heldigvis bygget om til 4trekk igjen, verdien er dermed hevet betraktelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå