Gå til innhold

BMW 325ix,----> bakhjulsdrift


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som skjer om man bare kobler av stikkakslingene ? Vil man da få bakhjulsdrift som fungerer som en vanlig bakhjulsdrift ? Eller må man kutte bort fordelingskassa og sette på en lengre mellomaksling ?

Grunnen til jeg spørr er for jeg ikke trenger 4x4 på sommeren, og om det ikke er store jobben å bytte om, så kan jeg spare noen få liter med bensin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en billigbil å sladde med istedet hvis det er det som er målet. Noe særlig bensin sparer du ikke, men blir sikkert litt sprekere...

Må ta vare på de få E30ene som er igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må man bytte motorfester slik at motoren ligger 15 grader mer mot høyre slik bakhjulstrekkerene gjør og bruke vanlig manuell kasse og mellomaksel, men må da lage nye girkassefester på karosseri evt fra kassa. Vet ikke hvordan det passer med bunnpanne i forhold til travers bortsett fra at peilepinnen vil bli litt gal og bunnpanne ikke ligger plant lenger i tillegg til at oljeoppsuget ikke er det det pleier, fungerer dog nok. Lurt å i tilfelle bytte bunnpanne evt oljesugerør, usikker på om de er forskjellige. Eller så kan man la motoren stå og bytte kasse og mellomaksel og lage nytt girkassefeste som er vinklet 15 grader, evt. spacerjall.

UANSETT synes jeg det er noe jall og tøys og faenskap som man ikke gjør med en orginal ix. Karosseriet er helt spesiellt for ix'en for å få plass til fordelingskasse og ekstra aksler så girkassefester er forskjellige som sagt. Vær vennlig å legg fra dere den ideen ;) Som folk sier, kjøp heller en bil å herje med om det er målet.Har man aldri bruk for 4trekk er det idioti å kjøpe ix, de bruker mer og går betydelig dårligere, men steike for en vinterbil! =)

En kompis kjøpe en e34 ix som var bygd om til baktrekk. Der var kassa festa med selvborrende skruer og sveising... Utvekslinga ble også helt feil, 120 på andre med 245nm og 192hk var litt trått. Bilen er nå heldigvis bygget om til 4trekk igjen, verdien er dermed hevet betraktelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...