jonmurern Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 lurte på om noen her har erfaring med kompressor?? evt fra ess, noen som har eller har hatt?? tror jeg skal ha til min 01 520 m-sport indevidual limo;) foresten 2.2l ia ??
mAZE Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Og ikke minst, prøvd å søke litt her inne. Er fler med kompressorer her inne.
CrZyWiz Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Kan ikke si annet en at ESS leverer skikkelig kvalitet, null problemer med unntak av 2 coiler som tok kveld av uviss grunn. Bilen fungerer minst like bra til normal bruk, men gir følelsen av en stor sugemotor ved hardere bruk. Anbefales! Jeg hadde en E46 320 2.2l med ESS TX2 kit med Intercooler, den bilen HenrikE30+ har nå.
jonmurern Skrevet April 6, 2010 Forfatter Skrevet April 6, 2010 hmm skal søke litt nåe jeg har mere tid.....nyfødt i huset:) en rosa terrorist med andre ord tenker litt på hva som skjer med drivstoffforbruket osv...? tåler motor og få 100hk til ? synes kansje det er litt dyrt!! kan jo kjøpe ferdig bygd m5 motor for de pengene.... tar imot alt av tips og råd med åpne armer
CrZyWiz Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Drivstoff forbruket gikk ned under vanlig kjøring, pga motoren jobber lettere og kan bruke høyere gir. Motoren tåler det uten problemer, en kompis har nå kjørt 120 000km med ESS kompressor på sin E46 325CI.
hoegtor Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Jeg kjøpte den forrige bilen min ny i 2003 (E60 520) og monterte kompressor etter at jeg hadde hatt den i 1 år. Har vært veldig fornøyd. Ikke hatt noe tull frem til jeg solgte bilen. Kun byttet reim og noen løpehjul. Men sats på den nye skru kompressoren til ESS, den gir mye bedre bånndrag. Jeg bestilte også settet med intercooler, noe som gjør at de tar ut ca. 20 hk mere. Bilen holdt følge med E39 540 og hang greit på E36 M3.
lasset Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Hvordan går man frem for å få godkjent bilen med kompressor? Lasse.
jonmurern Skrevet April 6, 2010 Forfatter Skrevet April 6, 2010 dette høres jo bra ut, kjenner også en som hadde fra ess.....men det er ti år siden.... går det ann og få godkjent med kompressor da?? må vel ha litt større bremser i tilleg da??? men dere, dette koster jo litt da , rundt 5000euro?? med automatprogram skulle jo komme ganske langt med en m5 motor da!!! kansje letere og få godkjent!! ? noen som har sterke meninger om det ene burde vær bedre en det andre?? vil jo bare komme best ut av det. ser at det ligger en overhalt powedyne på finn til 18 000. så kommer montering osv. takker for svar nok en gang folkens!!!
///Naitsirk Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Med mindre du er en stabukk ut av dimensjoner og flink til å prate for deg og har en del kontaker..så ville jeg lagt godkjenningsplaner på is ja Men for all del det skader ikke å prøve Jeg kommer ikke til å gjøre det..hehe
RobertN Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 De fleste kompressor kit blant annet ESS sine er ikke TUV godkjent noe som gjør en godkjenning en del vanskeligere. Jeg sendte en mail til Bt en gang i fjor for hva de krevde for å godkjenne Vortech Kompressor kit på m50b25, fikk svar tilbake: "Understells,nr. på bilen du har, hva du vil bygge om osv. Dokumenter på eventuell "donor"bil.Du må i ettertid kunde fremlegge kviteringer for deler eller salgsmelding for "donor"bil. Kan du få kopier av TUV godkjenninger eller referanser til tilsvarende prosjekter?" Jeg sa da at jeg ville bruke understell,bremser og diverse fra m3, var derfor han nevnte det med donorbil. Har forresten i ettertid funnet et kit på utenlands webside med tuv papirer, noe som vil gjøre godkjenning en del enklere, men de tar jo betalt mye ekstra for det. Skal se om jeg finner link til den sida. Edit: Fant linken, http://www.ca-automotive.co.uk/single_p ... rod_id=266
Gman Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 sick! 90K for et kompressorkit var i drøyeste laget ja..
RobertN Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Jess de tar se jævlig godt betalt for det papiret som det står TUV på, men er jo billiger en og kjøre bilen ned te TUV i tyskland vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå