jearacing Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Som topicen sier lurer jeg på hvordan det blir beregnet "gjennomsnitlig km-stand" når jeg fortoller bilen med alternativ fortolling. Ser ut til at jeg kan spare mye på å gjøre det på denne måten, men er usikker på hva som er gjenomsnitt km-stand for en slik bil.. i tilfelle, hvem bestemmer dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Rødboka. Hvis du ikke har tilgang til den må du dra til nærmeste tollkontor og gjøre beregningene der. De har en pc og bok tilgjengelig for slikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jearacing Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Takker:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 du må melde i tråden når du har fått et svar! har selv spekulert litt på import, og det virker som at alternativ metode er tingen på motorsterke kjøretøy med noe høyere verditap enn den gjennomsnittlige redskap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danniboy Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 vil det si at at jo lenger bilen har gått jo billigere blir den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 hvis bilen har gått enormt langt i forhold til hva den gjennomsnittlige bilen av samme type vil den få redusert engangsavgift. du kan og få tilsvarende økt engangsavgift om du f.eks finner en 85 M535 med 20 000km på telleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladjan Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Bruker tråden her til å spørre om en ting jeg. Den kalkulatoren som ligger ute? Hvor eksakt er den i grunn, syns det blir litt dyrt å importere noen av bilene jeg har regna ut der. og de er ikke biler med store motorer heller, 170hk ca. Blir det billigere enn hva som står der når man virkelig skal fortolle eller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 tror ikke de er så upresise nei. import er dyrt og lønner seg skjeldent, såfremt ikke bilen er veteran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Hvor riktig den er kommer an på hvor riktige dataene du taster inn er. Verre er det nok ikke. Noen biler er fortsatt gunstige å ta inn, mens mange typisk motorsterke biler har blitt dyrere. Jeg hadde f.eks ikke spart noe på å ta inn Audien, med 200 gamp, firehjulstrekk og automat. Hilsen Gunnar som står i kjøretøyhallen hos BT og venter på avgiftsdommen på 1ern... Så snart er kortet tomt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
flobben Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Hvor riktig den er kommer an på hvor riktige dataene du taster inn er. Verre er det nok ikke. Noen biler er fortsatt gunstige å ta inn, mens typisk motorsterke biler har blitt dyrere. Jeg hadde f.eks ikke spart noe på å ta inn Audien, med 200 gamp, firehjulstrekk og automat.Hilsen Gunnar som står i kjøretøyhallen hos BT og venter på avgiftsdommen på 1ern... Så snart er kortet tomt... da forventer vi ny tråd om den i løpet av dagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now