thoslags Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Har senka bilen 30/20 med eibach. Fungerer veldig bra. Men virker som om demperne framme har blitt veldig myke. Bilen kjennes mye mykere ut framme enn bak. Trur ikkje at dei tålte senkinga heilt. Skal kjøpe nye framdempere hos koed. Men for at det samme ikkje skal skje igjen, tenke eg å kjøpe dei Gas demperne som er litt kortere enn standard. Står at dei er beregna på biler med mtech understell. Men passer dei på min bil? Demperne ser heilt like ut som standard på bildene. Mtech er jo 20mm senk. Eg har 30mm. Passer dei?
S.Arnesen Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Kjøp deg sportsdempere ifra bilstein eller koni med engang, mye bedre til senking. Også beholder du de orginale egenskapene, mer eller mindre ihvertfall.
thoslags Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Takk for svar. Har tenkt på det, men dei koster flesk. Men vil ikkje dei kortere demperne frå koed passe?
Eksos Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Bilstein B8 ifra GS-bildeler koster vell ikke så mye? Veldig gode dempere iallefall
thoslags Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Hmm. Kanskje ikkje. Men dei Gas demperne som er kortere hos koed koster 1600 for 2 stk. Syns det var bra pris. Men veit fortsatt ikkje om dei passer. Men burde vel det, eller? Kanskje eg får ringe koed i mårra.
Robbi3 Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Heller spare litt å bruke penger på no som holder bedre, du kan godt gå for de andre.. Men skal love deg de blir ganske spist opp veldig snart igjen i og med de er ike beregnet for senkinga..
thoslags Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Skal ikkje kjøpe original lengde igjen nei. Som eg har skreve so selger dei Gas dempere som er kortere hos koed. Men står at dei er beregna for mtech understell. Siden eg har 30/20 eibach senk som visstnok ikkje skal vere so himla langt unna mtech fjøre, so tenkte eg å kjøpe dei. Men lure rett og slett på om dei er like dei originale bortsett frå lengda sånn at eg ikkje kjøper noke som ikkje passer. Men skal ringe koed i mårra. Dei veit sikkert om det går
Lars89 Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 De passer og vil "helt sikkert" fungere/holde lenger enn originaldemperene da de er beregnet for "senk". Mange som kjører mild senk på originalt mtech. Det blir neppe et problem ved normal bruk
Eksos Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Hmm. Kanskje ikkje. Men dei gas demperne som er kortere hos koed koster 1600 for 2 stk. Syns det var bra pris. Men veit fortsatt ikkje om dei passer. Men burde vel det, eller? Kanskje eg får ringe koed i mårra. Supersport du ser på kanskje? Jeg monterte supersport på min gamle E30, der var det oljedempere og ikke gass.. Står ingenting om at det er gass på sidene heller... Gå for bilstein, du vil ikke angre ett sekund! Er vell livstids-garanti på de også.. https://www.koed.no/2.1.asp?katstate=nyt&page=1&kattype=e46&menulinkid=41&undermenuid=9#boksanker_4231
thoslags Skrevet April 5, 2010 Forfatter Skrevet April 5, 2010 Takk for svar! Er ikkje supersport eg såg på nei. Det fins 3 varianter av dei eg ser på: *Gas standard(original lengd) *Gas for sportsunderstell (samme lendgde som standard, men sportsligere avstemning) *Gas for m-tech understell( kortere enn den for sportsunderstell, og enda meir sportslig) Eg tenker å gå for sistenevnte siden eg har eibach 30/20 senkefjærer. Som Lars89 seie so vil dei sansynligvis passe. Takk for svar
larserso Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 M-tech er 15 mm senk, men standard M-tech dempere er oppgitt å kunne brukes med inntil 60 mm senk (ikke at jeg ville gjort det). Jeg kjører samme fjærer som deg på min bil med M-tech og det funker knall det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå