Alpejohn Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Hei, Jeg har nå løst mysteriet med at bakluka ikke lukker slik den skulle. Viste seg at det var GM III modulen som var gåen. Denne styrer vindu, takluke, osv. Etter jeg nå har byttet denne, funker bakluka knas. Alt annet virker og knas, men syns takluka har begynt å oppføre seg litt merkelig etter bytte. Modulen kom fra en 2002 mod, min er 2003, men den bilen hadde ikke takluke. Men luka mi funker, men tror det er noe rot med opne og lukke programmet eller noe slikt. Før kunne jeg trykke på "opne vippen" midt på luke knappen, da opnet vippen helt opp. Nå må jeg trykke 2 ganger, og den tredje gangen opner luka, hver gang jeg trykker gjør motoren et lite nykk.. Akkurat som den flytter seg en mm. om gangen. Etter jeg har opnet luka bakover, og kjørt den frem igjen, så funker det å opne vippen med en gang. Men stenger jeg den, og prøver og opne igjen da må jeg trykke 3 ganger..... En annen ting er at luka ikke går automatisk alle veier, i forhold til før. Er dette noe som kan programmeres om? Slik at vippen opner med en gang hele tiden, og at man får auto opne lukke og slikt? Hvordan funker di takluke? Har du auto opne stenge osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Tror du trenger å gjøre en inetiering/ innlæring av luka slik at den lære seg hvor endepungtene ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Hvor, hvordan, Bonden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/5666760-1.html Det var den første jeg fant iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Tror det er på dennne måten det gjøres hillmar. Luka kjøres til lukket stilling, trykk inn og hold lift/tilt knappen i 10-20 sekunder innnlæringen starter og luka begyner å bevege seg ,fortsett og holde knappen til luka har vært i alle posisjoner og så stopper av seg selv ,slipp så knappen ,skru av tenning og prøv om fungsjonene på luka virker slik di skal auto opp og igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 9, 2010 Forfatter Share Skrevet April 9, 2010 Hei, Har nå prøvd å gjøre dette, uten hell... Bmw mekaninkeren kunne ikke gi meg noen pris, og kundeseteret tok aldri telefonen.. Mne skal prøve igjen på mandag. Gidder ikke å kjøpe modulen om takluka ikke vil funke skikkelig. Den går ikke automatisk igjen når den er helt open (bakover), men går auto opp (bakover) Vippen går som sagt ikke opp med en gang, men etter 3 trykk. Det hender at luka går opp første gang, men det er sjelden. Tenkte å se om jeg fikk tak i en annen modul å teste, bare for å sammenligne og se om den oppfører seg noe annledes en den jeg har prøvd nå. Men syns det er litt rart at den skal oppføre seg slik da.. Ei takluke er jo ei takluke liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå