Olaandref Skrevet April 7, 2010 Skrevet April 7, 2010 Noen her som har ærfaringer med skifte av kammer til heftigere typer? Effekt, typer, arbeid og lignende? Ola-Andrè
CrZyWiz Skrevet April 18, 2010 Skrevet April 18, 2010 Prøv BMWCCN forumet, er nok flere der med teknisk kunnskap om M3.
Olaandref Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 Takk for tipset. Trenger ikke nødvendigvis ver M3 heller, en kam fungerer vel likt på alle biler, har hørt at man mister litt av dreiemomentet men får en raskere respons på motoren dersom man skifter til litt heftigere kammer men det er stort sett alt jeg hvet.
vågen89 Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 lure litt på da samma eg og, skriv da her hvis du finne ut nåke då. hadde vert greit å vist
CrZyWiz Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 Responsen blir nok lik, men motoren puster\går bedre på høyere turtall grunnet mer løft. Men mister igjen krefter på lavt turtall, og tomgang kan bli mer rufsete. Byttet begge kammene på en M50B25 motor(stortsett samme prinsipp, med unntak av mekaniske løftere på S50 motoren) og jeg brukte 6 timer.
Olaandref Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 Takk for svar Kanskje ikke så mye vits å kun skifte kammer da siden man taper krefter på lavt turtall, bør vel i så fall gjør en del andre oppgraderinger i tillegg?
Johnsen86 Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 På en såpass optimalisert motor vil du nok uansett tape litt bunndrag ved å bytte til kvassere kammer... Hvis ikke vil ikke toppeffekten være så mye å skryte av. Hører også at mange fjerner vanos når de skal ha kvassere kammer, dermed forsvinner hvertfall mye bunndrag og forbruk vil øke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå