Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har ærfaringer med skifte av kammer til heftigere typer? Effekt, typer, arbeid og lignende?

Ola-Andrè

  • 2 weeks later...
Skrevet

Takk for tipset.

Trenger ikke nødvendigvis ver M3 heller, en kam fungerer vel likt på alle biler, har hørt at man mister litt av dreiemomentet men får en raskere respons på motoren dersom man skifter til litt heftigere kammer men det er stort sett alt jeg hvet.

Skrevet

Responsen blir nok lik, men motoren puster\går bedre på høyere turtall grunnet mer løft. Men mister igjen krefter på lavt turtall, og tomgang kan bli mer rufsete.

Byttet begge kammene på en M50B25 motor(stortsett samme prinsipp, med unntak av mekaniske løftere på S50 motoren) og jeg brukte 6 timer.

Skrevet

Takk for svar :)

Kanskje ikke så mye vits å kun skifte kammer da siden man taper krefter på lavt turtall, bør vel i så fall gjør en del andre oppgraderinger i tillegg?

Skrevet

På en såpass optimalisert motor vil du nok uansett tape litt bunndrag ved å bytte til kvassere kammer... Hvis ikke vil ikke toppeffekten være så mye å skryte av. Hører også at mange fjerner vanos når de skal ha kvassere kammer, dermed forsvinner hvertfall mye bunndrag og forbruk vil øke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...