Gå til innhold

Runet sin BMW 330DT som ble 330CD


Runet
 Share

Anbefalte innlegg

550nm må være deilig :D sleng opp en film av prestanda etter chip kanskje?

Ja, det må jeg klare...

Kan det stemme at vekta på denne er 1610 minus fører 70kg som gir importvekt 1540kg?

Vet at touring har 1615 som 330dt....

Prøver å regne litt avgifter :?

Men det får bli som det blir 8)

Forresten ikke mange av disse på Finn.no, så vanskelig å se om det jeg gjør nå, er dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er gått 25000km siden siste service. Tror det kan være lurt å ta en service i Tyskland og samtidig be dem gå over bilen? Er jo garanti på den, så da er det vel lettere å få ordnet ting der nede om det viser seg å være noe som ikke er bra nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den ankommet på tunet. Herrejesus for en bil :applause:

Et rått drag og slett ikke værst lyd heller. Trodde manuell ville bli trist, men dette virker lovende ja. Bilen ble gjennomgått av et verksted i Tyskland som ikke har sammenheng med selger, og det ble ikke funnet noe som helst som burde rettes på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder idag...

Liker ikke skiltplater, så de skal vekk.

Noe sporing er det, men med litt mer luft ble det bedre uten å si at det er perfekt :?

Har ikke fått vasket skikkelig, så detaljbilder får komme senere.

Motoren maler som en katt, og er bare imponerende :D

300410013.jpg

300410014.jpg

300410015.jpg

300410016.jpg

300410017.jpg

300410018.jpg

300410019.jpg

300410020.jpg

300410021.jpg

300410022.jpg

300410023.jpg

300410024.jpg

300410025.jpg

300410026.jpg

300410027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager treig å svare her, men nei, det ble ikke treff på meg. Har for mange unger til å prioritere sånn. Kanskje en dag :D

Hvordan ser dere det på feks chassisnr hvilken årsmodell bilen er? På MB slenger jeg bare inn nr på en webside og ut kommer alt som viser status på bilen ved levering. Som feks modell og utstyr og produksjonssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

logg deg inn på www.gsbildeler.no og om bilen din er for ny til å søke med reg.nr, søk på de syv siste i chassinr ditt, så kommer det opp et felt hvor det står "utstyrsliste eller utstyrskoder" Der får du opp info om bilen din :) Men mener du må logge inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått deg. Sikkert godt drag i den. Gleder meg som en unge til jeg får min oppover. Det er jo akkurat som julekveld og bursdag på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Stig! Må si jeg sikla litt av bildene av din nye røde 8)

Fått testa min litt i helga....

Et par ting har dukket opp. Mulig jeg bør leggge en tråd i teknisk, men prøver først her:

Hva heter (betegnelsen) forresten denne motoren 3,0 diesel med 204hk?

To ting jeg må spørre om siden jeg ikke er særlig erfaren med BMW:

Den begynte idag å gå veldig ujevnt på tomgang. Ikke jaging, men som om det er en eller to sylindre den ikke går på. Den rister mye pga det. Tips om hva som kan gjøre det? Km er 168000

Det er kommet en "knakke"-lyd venstre bak. Kommer når den løfter seg bak feks ved rolig kjøring og passe skarp venstresving eller etter en fartsdump når demperen strekker seg ut.

Kan feks være en foring bak? Spesielle svakheter med disse?

logg deg inn på http://www.gsbildeler.no og om bilen din er for ny til å søke med reg.nr, søk på de syv siste i chassinr ditt, så kommer det opp et felt hvor det står "utstyrsliste eller utstyrskoder" Der får du opp info om bilen din :) Men mener du må logge inn..

Takk :D Fikk logga meg inn og lagt inn chassisnr, men fikk ikke opp om bilen og valg "utstyrsliste eller utstyrskoder". Prøver igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den begynte idag å gå veldig ujevnt på tomgang. Ikke jaging, men som om det er en eller to sylindre den ikke går på. Den rister mye pga det. Tips om hva som kan gjøre det? Km er 168000

Det er kommet en "knakke"-lyd venstre bak. Kommer når den løfter seg bak feks ved rolig kjøring og passe skarp venstresving eller etter en fartsdump når demperen strekker seg ut.

Kan feks være en foring bak? Spesielle svakheter med disse?

Det første høres ut som defekt dyse. Hadde det samme på min og dyse nr. 5 viste seg på diagnose at hadde noen unormale verdier. Byttet den og motoren gikk fint og vibrasjonsfritt igjen :)

Den knakke lyden tipper jeg er stab staget. Det sitter et par gummigreier rundt den som blir tørre og knirker/knakker når bakhjulene fjærer uavhengig av hverandre. Dvs. når stabstaget belastes. sjekk dette.

Heis opp bilen og ta en girkassejekk og jekk opp det ene hjulet. hør om du får knirke/knakke lyder da når hjulet beveger seg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...