Gå til innhold

bilder/film fra vålerbanen i dag? (10 april 2010)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor har man da ikke noe å bil å gjøre da? fordi det ikke er noe kult å kjøre år etter år på full gass med motorsvake biler rundt den samme banen? eller fordi en haug med regler ene og alene er laget for å bare finne på noe som ikke har noe som helst betydning? mye mer avslappende og behagelig å kose seg i solskinnet med en rolig kjøretur/cruising og sliter ikke så på bilen, ser jo bare dumt ut med biler som krenger i svingene og blir pint på rødmerkinga i andre gir for så å daue helt ut når man banker inn tredje gir, uten at det flytter seg framover, har man ikke bedre å gjøre?! :) har man ikke motor så går man for show n shine :)

Det har ikke slått deg at mange faktisk kjører for egen del, og ikke for å vise seg frem for andre? Uansett var det ikke det det handlet om. Det er regler på treff og man kan mene akkurat hva man vil om det, men greier man ikke følge de har man ikke noe der å gjøre.

Jeg kan forøvrig ikke komme på noen regler som ene og alene er laget for å bare finne på noe som ikke har noe som helst betydning, men du må gjerne komme med eksempler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, noe 500-siders hefte lager jeg ikke, men noen eks er skrift i frontruta, sotfilm helt fram inntil 35%, forskjell på dekkdim foran og bak, turbo eller bytte av motor med annen vekt, uoriginale bremser, ettermontert xenon, kapping av fjærer på biler som ikke fins senkesett til(selvfølgelig slik at de ikke løsner fra fjærskålene ved maks utfjæring) generelt det meste som man må ha noe jalla dokumentasjon på, altså bare for å gjøre ting vanskeligst mulig , som om det hjelper når sjåføren er en kamikaze-pilot, er det som er problemet, derfor håper vi på en oppmyking av regelverket som sfro i Sverige, slik at man UAVHENGIG kan få sett over bil om dette er forsvarlig og ikke er dårlig skjøta sammen, er jo ikke rart at folk dropper dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt O.T. men hva drev den noe spesielt dekorerte volvo v70`en med inne på banen??

Ellers mange bra bilder her, ser ut som det var en fin dag på banen for di som fant veien denne gangen.

jeg lurer også på hva Thorvald driver med på det bildet. Leker seg med laser-pistolen?

Irriterer meg litt at jeg ikke var klar over dette treffet på Våler. Bilen er vårklar og hadde jo tid også den dagen... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai... her har nok ctrl+v hengt igjen litt. Lastet opp det politibildet i anledning en tråd på et annet forum jeg er på, var ikke meningen at det skulle med her.

Dette bildet er IKKE fra 10. april. Men derimot dagen før 9 april ! (Trafikksikkerhetsdag på Vålerbanen :lol:)

Litt komisk alikevel.. :mrgreen: Stussa fælt da jeg så igjennom det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt det moro nå skjønner jeg, og bare latt bilde stå der :lol: Tenker det var en og annen som fikk litt brått angst på morgenkvisten. Såg jeg gjorde samme feil på BMWCCN (kopierte alle linkene herfra), men der er det jo ikke redigeringsmulighet! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

generelt det meste som man må ha noe jalla dokumentasjon påe

Nå var det vel helst reglene rundt banekjøringer jeg tenkte på, men ok..

Det meste kan faktisk bli godkjent i Norge, så lenge du har en eller annen form for dokumentasjon. Mener du at hvilken som helst idiot skal få gjøre hva som helst og det skal få kjøre rundt på veiene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, noe 500-siders hefte lager jeg ikke, men noen eks er skrift i frontruta, sotfilm helt fram inntil 35%, forskjell på dekkdim foran og bak, turbo eller bytte av motor med annen vekt, uoriginale bremser, ettermontert xenon, kapping av fjærer på biler som ikke fins senkesett til(selvfølgelig slik at de ikke løsner fra fjærskålene ved maks utfjæring) generelt det meste som man må ha noe jalla dokumentasjon på, altså bare for å gjøre ting vanskeligst mulig , som om det hjelper når sjåføren er en kamikaze-pilot, er det som er problemet, derfor håper vi på en oppmyking av regelverket som sfro i Sverige, slik at man UAVHENGIG kan få sett over bil om dette er forsvarlig og ikke er dårlig skjøta sammen, er jo ikke rart at folk dropper dette

Tror nok du har misforstått den kampanjen for godkjenning av selvbygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, noe 500-siders hefte lager jeg ikke, men noen eks er skrift i frontruta, sotfilm helt fram inntil 35%, forskjell på dekkdim foran og bak, turbo eller bytte av motor med annen vekt, uoriginale bremser, ettermontert xenon, kapping av fjærer på biler som ikke fins senkesett til(selvfølgelig slik at de ikke løsner fra fjærskålene ved maks utfjæring) generelt det meste som man må ha noe jalla dokumentasjon på, altså bare for å gjøre ting vanskeligst mulig , som om det hjelper når sjåføren er en kamikaze-pilot, er det som er problemet, derfor håper vi på en oppmyking av regelverket som sfro i Sverige, slik at man UAVHENGIG kan få sett over bil om dette er forsvarlig og ikke er dårlig skjøta sammen, er jo ikke rart at folk dropper dette

Tror nok du har misforstått den kampanjen for godkjenning av selvbygg...

nei, det var min personlige mening ang hva som var latterlig, men nok om det, kampanjen for selvbygg er vel for å få samme regelverket som svenskene har, slik at det blir noe lettere å få ting godkjent som motorbytte(flere alternativer?), større bremser, understell osv. Eller har jeg misforstått? rett meg i såfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...