Gå til innhold

bilder/film fra vålerbanen i dag? (10 april 2010)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke dere arrangere eget burne/drifte/herje treff så kan dere bestemme selv? De fleste andre her inne respekterer jo reglene som er satt av arrangørene, noe dere ikke ser ut til å være istand til.

ja vi kan arrangere et treff så kan vi svartflagge alle som kjører spor :lol:

neida, men syns drifting på treff skulle vært mer priovitert. så heller bytta på litt.

Da hadde vi sluppet alt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere arrangere eget burne/drifte/herje treff så kan dere bestemme selv? De fleste andre her inne respekterer jo reglene som er satt av arrangørene, noe dere ikke ser ut til å være istand til.

ja vi kan arrangere et treff så kan vi svartflagge alle som kjører spor :lol:

neida, men syns drifting på treff skulle vært mer priovitert. så heller bytta på litt.

Da hadde vi sluppet alt dette

Gjør det da!

Dra på treff der det er drifting da! Er ikke vanskeligere enn det. Jeg driver ikke med drifting, men drar heller ikke på driftetreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo masse slike treff? Du skal jo selv på et til helga. Hvor ofte ser du oss tilbakestående folk møte opp på de treffene for å så klage på at det er for lite tid til å kjøre våre undermotoriserte doninger rundt og rundt banen på en kjedelig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke de som er medlemmer i bmwccn som ikke bare er fan av spor valg også få mulighet til å ha det morro på treff? Jeg respekterer reglene som arrangøren setter,men tøyer strikken på hvert eneste treff,for å se hvor langt man kan gå før det kommer et svartflagg.Dette gjøres netopp fordi jeg liker en litt bred kjørestil bedre,og det gir meg mer ut av en banedag.

Men det å være helt bajas ser baneledelsen uansett på med hat i blikket når det kun er invitert til banetreff,og ikke drifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tror jeg ikke måten å få forandret reglene på er å tøye de....

Engasjer deg i styre og stell om du ønsker forandring. Kankje ikke gjort på 5 minutter, men gir garantert bedre reslutat enn å tøye strikken hver eneste gang!

Forøvrig synes jeg personlig at det bør være rom for noe drifting også på BMWCCCN treff, men det må organiseres og gjennomføres på en måte som er hensiktsmessig.

Edit: Det bør av sikkerhetsmessige årsaker selvsagt ikke driftes og kjøres spor samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo masse slike treff? Du skal jo selv på et til helga. Hvor ofte ser du oss tilbakestående folk møte opp på de treffene for å så klage på at det er for lite tid til å kjøre våre undermotoriserte doninger rundt og rundt banen på en kjedelig måte?

Har jeg sagt dere er tilbakestående? Det er morro på bmw treff, liker bmw og morro å kjøre sammen med bmwær derfor jeg vil kjøre på bmw treff.

Merker jo det er mange her som kunne tenkt seg at drifting kunne blitt litt mer priovitert på bmw's treff... Tror det kunne vært sunt for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo masse slike treff? Du skal jo selv på et til helga. Hvor ofte ser du oss tilbakestående folk møte opp på de treffene for å så klage på at det er for lite tid til å kjøre våre undermotoriserte doninger rundt og rundt banen på en kjedelig måte?

Har jeg sagt dere er tilbakestående? Det er morro på bmw treff, liker bmw og morro å kjøre sammen med bmwær derfor jeg vil kjøre på bmw treff.

Merker jo det er mange her som kunne tenkt seg at drifting kunne blitt litt mer priovitert på bmw's treff... Tror det kunne vært sunt for alle

Men det kommer ikke til å skje ved at du står og burner og "drifter" når det er sporkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke å forandre reglene heller,kun finne ut hvor grensa går.Har ingen tid/interesse av å bli med i noen bane-komitè,og ihvertfall ikke en som jobber omtrent mot den type banekjøring som jeg har interesse for(bmwccn har vel fått en litt lavere gjennomsnitts alder etterhvert men).

Skulle jeg først tatt meg tid til noen som helst bane-komitè,så hadde det blitt med likesinnede,og ikke med folk som er av totalt ulike meninger som meg selv.Personlig har jeg lite sans for drifting,og ihvertfall sånn som sporten framstår i norge(kort trasè med en svingkombinasjon på 4-6 svinger).Jeg er mer ute etter en full-runde,der skrensing ikke blir mottatt med svartflagg omtrent hver gang.

Som skrevet før i tråden,en bil som står rolig å burner er kjedelig,og mest for fjortisser.Dette er ting som ihvertfall ikke hører hjemme på en bane der andre biler er ute å kjører(fort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer innlegget jeg postet for noen dager siden på BMWCCN:

"Generelt: Syns linja det lå på i helga var meget god. Der fikk folk legge rimelig lange sladder uten åpenbart å få svartflagg. Og det er sånn jeg også vil at det skal være! Jeg har sagt dette endel ganger, men jeg skal gjenta det: Begrepet drifting er noe som mistolkes/misbrukes ofte, og det jeg ser på BMWCCN treff er hva jeg kaller sladding (med få unntak).

For meg handler det bare om å få lov til å dra en kontra her og der, hvor det passer seg (og da mener jeg at det ikke er noen bil i umiddelbar nærhet som blir forulempet). Dette har jeg prøvd å få fram tidligere. Det er -ikke- snakk om å sladde hele veien rundt banen, noe enkelte har inntrykk av at vi ønsker. Noen svinger egner seg å stille opp i, andre ikke. Det viktigste er at det er moro, og går relativt fort. Hurtighet+ sladd = MYE moro, både for sjåføren og de som ser på. Mange av de som aktivt kjører sidelengs har montert hydrauliske brekk, og kan improvisere på en annen måte i sladd.

De siste årene har det helt klart vært påvirkende at Gatebil, som har vært på samme datoer, har tiltrukket seg de mest talentfulle sideveiskjørene med blå rondell, slik at vi også har fått eksempler på hvordan det -ikke- skal gjøres (...) Jeg er helt med på at folk som åpenbart ikke behersker å holde en "powerslide" ut fra en sving ikke burde tillattes å kjøre slik, men når det åpenbart foregår i sikre situasjoner, og av folk som runde på runde gjør det samme like elegant syns jeg det er veldig leit at vedkommende blir svartflagget.

Blåflagg er noe som MÅ (!!) brukes mer hyppig, OG man må bruke mer energi på å stramme opp de som ikke slipper forbi! Det skal være høy prioritet å følge med i speilet minst (!) en gang i halvminuttet. For min del kan man godt ta et krafttak på de som ligger på bakfangeren din inn og ut av svinger, uten vett på å kjøre forbi. Det er det som skremmer meg mest de gangene jeg er ute på bane. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som ikke skjønte det var det ironisk ment;) men det blir en akkurat like dum påstand som når sporsjåførene sier drifterne er useriøse, da lurer jeg på hvor grensa går for å være seriøs, for da kan den jo ikke eksistere! Da kan man ikke leve uten å være useriøs? ser ikke helt hva som er mer seriøst med spor enn drifting, det er jo ingen av dere som hevder dere som fabrikkførere uansett, så ser ikke poenget, dere må være litt mer realistiske over egne prestasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...