Gå til innhold

Min 523ia -97/98


 Share

Anbefalte innlegg

Relativt ny her på forumet, skal holde introen kort.

Gutt 21, Trønder, Ikke bart men litt skjeggete av og til.

Sånn, det får vel duge.

Hentet den hjem fra Bergen til Trøndelag sist helg, over bakkar og berg. :wink: Det var mot påskeslutt så en del skibokser var på veien og en del forbikjøringer ble det. Jeg sørget for å nulle ut alt av data i dashbordet for å se forbruk og gjennomsnittsfart på turen hjem.

Forbruk: 0,93l på mila.

Gjennomsnittsh.: 73 km/t

Jeg ønsker å holde bilen så original som mulig, men vurderer å ta et par inngrep som å få tak i hvite blinklys og kanskje, bare kanskje Angel Eyes.

Felger er jeg veldig usikre på, krom, matt svart med rød kant og svart med krom kant? Veldig mye som kan settes på men jeg har aldri sett en Fjordgrå bmw "styla" så er litt usikker på hvordan de ulike felgene vil ta seg ut. Er åpen for forslag.

Nyvaska i virkeligheten:

vn1jk3kteu9xiw6ab18s.jpg

Og nyvaska i Photoshop:

keojs659p012xyjw4axe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og orginal bil! Bra at du prøver å holde den orginal, liker selv også å holde det så orginalt som mulig :wink: Jeg strekker meg kun til bytting av felger og lykter så framt det er orginalt som f eks Angles Eyes, bare pass på å få de fra Hella så du slipper de med sånne lyspunkter i "ringen"! Tre av kameratene mine kjører 523I fra henholdsvis 96, 97(Shadowline) og 99 og de er strålende fornøyd, er egentelig kun meg som har 520 av oss med E39 :wink: men jeg har 2,2 literen på 170 hk så jeg henger på heldigvis :)

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe de nye skilta med Norsk flagg, det ser mye bedre ut :) Ellers så synes jeg bilen så fin ut som den er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig pen bil. gratulerer, og velkommen til forumet. Har selv nettop skaffet meg E39 sedan, og det er utrolig gode biler å kjøre :) Jeg har forresten 1 stk skiltplate liggende som du kan få kjøpe som det står "BMW det nest beste en jente kan sitte på"

Skiltplata er sort med rød skrift :) PM om intresse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille nye skilt hvis tiden tillater det i morgen, skulle gjerne ha fått tak i noen skiltholdere med BMW reklame på, men kan vel klistre på noe selv.

Hvordan går man fram for å få nye typen skilt? Kan man bestille på nettet noe sted eller må man inn til vegvesenet? Må man levere inn de gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld dem skadet ;)

Fin bil! Eneste jeg ville gjort,var jeg deg,er å bytte hovedlampene og baklyktene, faceliften ser vanvittig mye freschere ut, særlig når du kjører i tussmørke ;)

Eneste aberet er jo alle de som bytter hovedlampene,men glemmer tåkelysene - de er nemlig runde på faceliften.

PS: kjøp originale lykter! De jalla-lyktene du får her og der med krom innlegg og gud vet hva får en sånn bil til å se ut som dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan flott bil ja :-D

Angående skilter så bestiller du bare nye på trafikkstasjon, koster 60,- pr stk. Må 100% sikkert levere inn de gamle. GS Bildeler har lykteglass m/hvit blink du bytter ut mener de koster ca 750kr, se her:

8jbl6lpjbrmeo28a0199.jpg

Også må du melde deg på denne tråden: viewtopic.php?f=9&t=89047 ,den er for treff i Nord-Trøndelag regionen, både bimmers og bmwccn. Mye morro som skjer i løpet av året som kan være kjekt å være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp org lamper! Xenon og org led baklykter gjør så utrolig mye :) er selv 21 og kjører 523ia 97 mod. Satt på bbs rs2 felger (235/40/18) på bilen for noen uker siden.. Smykke av noen felger :) innpress på E39 er 20 og boltsirkelen er 5-120. Så da vet du det!

Ellers anbefaler jeg meguiars nxt 2 wax til polering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...