Gunnar Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Noen som vet om man har krav på leiebil ved garantisak på BMW? I dette tilfellet på lakkgaranti, og det gjør jo at man er uten bil i et par-tre dager...
flobben Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 jeg fikk i allefall når jeg byttet girkassen. Mener de skal gi deg det siden det er garantisak.
Jesse Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Regner denne saken inn under forbrukerkjøpsloven. I følge forbrukerkjøpsloven har du ikke krav på leiebil. Med tanke på at det ikke tar lenger tid enn en uke. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Men spørs vel for det meste på servicen til de som skal gjøre jobben hva de vil tilby deg. Jeg ville "krevd" en slik service dersom jeg hadde kjøpt ny bil hos noen.
milhouse Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Du har desverre ikke det. Det er en ren goodwill sak fra forhandler hvis du får det. Er det en i oslo området så kan jeg undersøke om jeg kan hjelpe deg!
Mipplemuh Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Endte opp med tja som svar når jeg hadde 1-serien inne for en garantisak (4-5 ganger faktisk).. De på verksted avd sa "Nei, du får leiebil kun fordi vi er snill", de på salgsavd sa "Ja det har du".. Fikk en Toyota Aygo som leiebil og var ikke fornøyd med det, fikk så selgeren til å ringe BMW Norge og forhøre seg og der fikk han til svar at jeg skulle få leiebil når det var en garantisak av denne typen. Så vips fikk jeg en 1-serie som leiebil og Da hadde de hatt bilen i 2mnd.. Men fikk samme leiebilen når den var inne en snartur nok engang like etterpå..
Recommended Posts