Gå til innhold

Kit for ombygging av E30


macdask
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 325ix E30 prosjekt som jeg trenger hjelp til: Banner vel i kirka her, men planen er altså å boholde ramma, motor og driverk, og finne et kit ala beachbuggy som jeg kan bruke.

Altså et nytt lett karosseri . Hvor finner jeg dette?

Ser for meg noe enkelt, ujålete, gjerne av glassfiber og med stoff tak.

Bilen skal brukes på korte strekninger på dårlige veier.

takk

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er fler som har tenkt tanken ja. Jeg sitter konstant og legger planer for et rørramme 4x4 prosjekt.

Du kan jo sjekke på kitcar sider, det er en samleside som som er rimelig stor. Du finner den fort ved kitcar søk i google.

Har på følelsen at det beste er å kappe ned en hel bil og begynne å dra rør etter ytterkontruksjonen, og sakte men sikkert fjærne chassipaneler ettersom du får rammen klar - med mindre du har en 200 000kr digital jigg tilgjengelig da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 har selvbærende karosseri, så det går ikke an å løfte av skallet og montere et annet.

Oddis beskrev jo hvordan man kan gjøre dette.

Hadde jeg vært deg, ville jeg bare dratt av understellet, og lagd en form for ramme selv. Tror det er enklere!

Og beskrivelsen var at man må bygge en ny ramme.

Når man likevel må bygge ny ramme, er det liten vits i å blande e30en inn i det med mindre man vil ha en rørramme med e30 karosseri. Og det er jo ikke det trådstarter er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...