Reef89 Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Nå i det siste har jeg fått støt når jeg går ut av bilen og tar i døren for å lukke den, skjer bare etter jeg har vert inne i bilen, ikke hvis jeg åpner døren uten ifra. Noen som har peiling på hvorfor? :s
SSM Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Stoff interiør og joggebukse? Husker 240en var ekstrem med dette når det var sol og varmt ute!
spruddel Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Jeg har også merket veldig mye mer til dette i det siste, kan det ha noe å si med sol og varme? Isåfall må det være derfor
Reef89 Posted April 14, 2010 Author Posted April 14, 2010 ja statisk. Er stoff interiør, men skjer med både dongeri og joggebukse, skjer nå når det er sol og varmt ute.
Gunnar Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Dette er hovedsaklig et stoffseteproblem. Løsningen: Sleng noen dråper tøymykner med valgfri duft etter egen nese i en spruteflaske sammen med en god del vann, rist godt, spray på setene, så er støtene historie for noen måneder.
torfinn9990 Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 tørr luft bidrar til å øke den statiske elektristeten. I de tilfellene jeg har vær plaget med det, bruker jeg å ta tak i noe metall mens jeg beveger meg ut av bilen. Da lades ladningen ut kontinuerlig før spenningen rekker å bygge seg opp. Permanent løsning er å spraye setetrekkene med et middel som tiltrekker seg (litt) fuktighet. Fuktigheten øker ledningsevnen og hindrer derfor spenning å bygge seg opp. Torfinn
Larz Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Den enkleste metoden som jeg husker med min gamle Volvo 240 var å holde fast i døren (borti metallet) fra jeg åpnet den og helt til jeg var ute av bilen, da unngikk jeg å få "støt"
Julian Sommer Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Jeg får strøm av høyttaler-grillene på laptopen min
Reef89 Posted April 15, 2010 Author Posted April 15, 2010 takker for alle svarene folkens:) men syns bare det er litt rart siden dette aldri har skjedd før akkurat nå når det har vert fint vær, skjedde jo ikke i fjord sommer liksom. :s
TonyHolt Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 på clas ohlson selger de armbånd som tar i mot støtet for deg, er under pc eller noe i bladet dems
Recommended Posts