steiney Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Hei! Jeg kjøpte meg bilstein dempere med uorginale fjærer fra ebay. Det jeg ikke viste før jeg fikk montert dem var at de var et senkesett. Bilen er senka ca 40 mm. Etter min smak så ble bilen for stiv. Er det noen her som vet om den blir mindre stiv hvis jeg kun kjøper andre fjærer, og om det i det heletatt er mulig å montere vanlig fjærer på de demperene.
Otis Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Eibach pro kit er vel noe mykere enn H&R, men det spiller ikke så stor rolle når man ikke vet hva du monterte.... Uansett så er det vel bedre å gå tilbake til det originale oppsettet om du syntes det var bra. Siste valg er å kjøre med det slik du har det nå i 2-3 mnd og da er du vant til dette.
Gunnar Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Hvis målet var nye dempere, så burde du kjøpt Bilstein for originalfjærer i stedet... Det kan hende du kan prøve å kjøre de sammen med f.eks. originale M-techfjærer, senker ca. 15mm. Uansett, selv originalt M-tech slår litt.
steiney Posted April 15, 2010 Author Posted April 15, 2010 Ja, jeg liker det vanlige oppsettet bedre. Men grunnen til at jeg byttet det ut av at demperne var gåene. Det ser jo helt klart bedre ut nå da med senk og 18" felger. Men veldig stivt. Det settet jeg kjøpte var med fjærer, så der har jeg ikke hatt noen alternativ. Men det er ikke noen mulighet for at demperene er i full høyde, og at det er kun senke fjærer vel ?
Otis Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Så du vil ha komfort, men kjører med 18"? Det skurrer veldig i mine ører. Det beste er jo 225/60/15 eller 225/55/16
Gunnar Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Hvis du skriver hva slags Bilstein-dempere du har kjøpt så er det lettere å svare deg.
steiney Posted May 7, 2010 Author Posted May 7, 2010 Mener det er Bilstein B8 dempere. Finner ikke annonsen og klarte ikke å finne det på demperen heller uten å ta av hjulet. Bilstein nr på bakdemperen var alt jeg fant og det var F4 BE5 2829 H0. Ja det skjønner at det skurrer. Har vel kanskje dratt det litt langt i forhold til komfor;) Men jeg vurderer å montere original fjærer, men vet ikke helt hvordan det kommer til å bli heller hvis demeperne er for lave.
AutoMartin Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Siden det ikke er mer enn ca. 40mm senk, burde demperne gå ann å bruke på originale fjærer, mener jeg. Det er ihvertfall nødvendig å montere senke/lavere dempere på 40mm senk. Ellers er det jo enkelt å måle dem opp mot de gamle originale og se lengden. Kan anbefale H/R sine 40/15 senkefjærer. Ikke for lavt og ikke for stivt, syns jeg.
bjalle Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Du har bilstein sport dempere,og de er beregnet for senkefjærer,orginalfjærer vil ikke bli bra på disse,anbefaler eibach pro kit 30/25 for best mulig komfort,men demperene vil uansett gjøre bilen stiv.ikke sikkert du vil merke forskjell.senk på 18" vil jo uansett bli stivt med bilstein sport dempere.
Recommended Posts