Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer knurre lyd inne i kupeen. Høres ut som det kommer fra klimaanlegget? Noen som har vært borti dette før? Er ikke en veldig høy lyd, men den er der 24/7 uten at noe av det elektriske i bilen er slått på. Bilen er en 523 e39 1997-mod.

Det er aircondition på bilen, men remmen er koblet av pga deffekt anlegg. Tror det kommer normalt med varme inne i bilen. Regulering av tempratur virker også.

Har også et annet problem med at bilen er veldig tregstartet. Må holde nøkkelen så lenge som 3-4 sek før den starter. Effekten fra motoren varierer og en del.

Jeg har tatt diagnose på bilen uten at det er kommet noen feilmeldinger. Byttet netopp veiv og kamaselsensor til ingen nytte! Noen som har noen tips?

Er glad for alle forslag! :)

Skrevet

Hei! Har akkurat samme problem med min 523 1998 sedan med Aircondition. Jeg har ikke fikset problemet, men vi må nok bytte viften tenker jeg. Sikkert full i parkeringslapper #-o hvis det går an då :roll: Min begynner å dure på ca halv fart.

Skrevet

Lyden kommer sikkert fra klimapanelet. Bakom rillene er det plassert to små vifter som suger inn luft for å måle temperaturen på luften i coupeen.

Hvis du kan høre at dem går, bør du åpne klimapanelet og rense/smøre viftene.

Prøv å sett deg inni bilen og lås den uten å ha tenning i nøkkelen. Viften vil antagligvis stoppe etter noen minutt.

Skrevet

Hadde samme problemet på min gamle bil også, en E46 318Ci. Den "knurret" på lav hastighet på vifta, men ga seg da jeg skrudde den på maks.

Den fortsatte også og knurre etter jeg hadde stoppet bilen, og da knurret den i ca 15min så stoppet den igjen.

Er antageligvis bare og smøre opp inni der en stand ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...