maartn Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 Okey. Så er ikke noe stress å jekke på diffen altså?
sladjan Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Jekker ikke i diffen, men bjelken under-Selve ramma som går rundt diffen liksom.
Jørgen Lie Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Kommer vel litt an på hvilken bil ? Jekker på diffen på e30`n min, men her dreier d seg kanskje om E36? bare ikkje jekk der det gir etter
Mikael-B Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Som regel på jekkfestene i kanalen Men E39en er for lav til det, så må bruke originale saksejekken foran og store jekken på diffen bak bare.
winchester Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Jekker på travers/diff/karosseri bak, og karosseri/travers fremme på en E30.
Gunnar Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Som regel på jekkfestene i kanalen Vanskelig å sette bukker på de samme festene hvis du bruker de til å jekke på.. Jeg jekker på diffen eller traversen bak og traversen foran, alt ettersom hvordan det ser ut under der. Tror ikke det er noen fare for at diffen sprekker akkurat, men det går jo an å tenke når en plasserer "hodet" på jekken og tennene som er på det. Få fordelt vekten mest mulig. Slik hard gummipute som fordeler vekten er ikke så dumt.
winchester Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Som regel på jekkfestene i kanalen Vanskelig å sette bukker på de samme festene hvis du bruker de til å jekke på.. Jeg jekker på diffen eller traversen bak og traversen foran, alt ettersom hvordan det ser ut under der. Tror ikke det er noen fare for at diffen sprekker akkurat, men det går jo an å tenke når en plasserer "hodet" på jekken og tennene som er på det. Få fordelt vekten mest mulig. Slik hard gummipute som fordeler vekten er ikke så dumt. En hard gummipute forsikrer deg også om at du ikke skraper av evt. tectyl/lakk når du jekker opp bilen.
FredrikE24 Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Det gunnar mener er at du får fordelt trykket jevnt over en større flate med en slik pute(evt. finèrplate) på diffen, på den måten minsker man sjansen for å ødelegge noe. Når jeg jekker så jekker jeg i traværsen forran, og bak jekker jeg i bolten på traværsforingene Unngår alltid å jekke på jekkfester.
316 Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Alle andre steder enn jekkfestene. Bruker du de, så har du ikke noe mer igjen om et par år
Eksos Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Som regel på jekkfestene i kanalen Men E39en er for lav til det, så må bruke originale saksejekken foran og store jekken på diffen bak bare. Letter å bare kjøre bilen oppå planker fremme? Det gjorde jeg alltid med E30'n
maartn Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Nå må jeg le av meg selv litt.. hadde helt glemt av orginaljekken til E36. Den putter jo man inn i hullene som er i kanalen og jekker opp.. så kan jeg bare plassere støttebukkene under Men ellers mye bra info, men hva mener dere med at dere unngår å jekke på jekkfestene? Det er vel ikke noe som er mer rett?
sladjan Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 de som har rusta kanaler prøver å ungå de kan jeg tenke meg hehe Jeg kan ikke bruke vanlige jekker på sidene på min så bruker trucken og løfter i diffhuset bak. bare å legge på en treklosse så slipper du å ha stål mot stål direkte
maartn Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Hehe, ok. Hvorfor kan ikke du jekke på dine kanaler? Får du ikke jekken under? hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå