Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kommer vel litt an på hvilken bil ? Jekker på diffen på e30`n min, men her dreier d seg kanskje om E36? :) bare ikkje jekk der det gir etter :lol:

Posted

Som regel på jekkfestene i kanalen :)

Men E39en er for lav til det, så må bruke originale saksejekken foran og store jekken på diffen bak bare.

Posted

Vanskelig å sette bukker på de samme festene hvis du bruker de til å jekke på.. ;)

Jeg jekker på diffen eller traversen bak og traversen foran, alt ettersom hvordan det ser ut under der. Tror ikke det er noen fare for at diffen sprekker akkurat, men det går jo an å tenke når en plasserer "hodet" på jekken og tennene som er på det. Få fordelt vekten mest mulig. Slik hard gummipute som fordeler vekten er ikke så dumt.

Posted

Vanskelig å sette bukker på de samme festene hvis du bruker de til å jekke på.. ;)

Jeg jekker på diffen eller traversen bak og traversen foran, alt ettersom hvordan det ser ut under der. Tror ikke det er noen fare for at diffen sprekker akkurat, men det går jo an å tenke når en plasserer "hodet" på jekken og tennene som er på det. Få fordelt vekten mest mulig. Slik hard gummipute som fordeler vekten er ikke så dumt.

En hard gummipute forsikrer deg også om at du ikke skraper av evt. tectyl/lakk når du jekker opp bilen.

Posted

Det gunnar mener er at du får fordelt trykket jevnt over en større flate med en slik pute(evt. finèrplate) på diffen, på den måten minsker man sjansen for å ødelegge noe. Når jeg jekker så jekker jeg i traværsen forran, og bak jekker jeg i bolten på traværsforingene :) Unngår alltid å jekke på jekkfester.

Posted

Men E39en er for lav til det, så må bruke originale saksejekken foran og store jekken på diffen bak bare.

Letter å bare kjøre bilen oppå planker fremme? Det gjorde jeg alltid med E30'n :)

Posted

Nå må jeg le av meg selv litt.. hadde helt glemt av orginaljekken til E36. Den putter jo man inn i hullene som er i kanalen og jekker opp.. så kan jeg bare plassere støttebukkene under ;)

Men ellers mye bra info, men hva mener dere med at dere unngår å jekke på jekkfestene? Det er vel ikke noe som er mer rett?

Posted

de som har rusta kanaler prøver å ungå de kan jeg tenke meg hehe

Jeg kan ikke bruke vanlige jekker på sidene på min så bruker trucken og løfter i diffhuset bak. bare å legge på en treklosse så slipper du å ha stål mot stål direkte :)